Gå til innhold

Grønn væske fra koblingsstykke mellom katalysator og eksos anlegget


Julian Ringkvist
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Julian Ringkvist skrev:

Fant ut noe viktig her.. det er en blå væske som drypper NED på koblingsstykke rett ved katten. Noe som får det til å ryke.. Det virker som om det lekker kjølevæske fra en slange eller liknende. Noen som har noen teorier nå etter dette?

Om det ser ut til at det lekker fra en slange bør du jo sjekke dette før du starter med toppen/toppakninga. Sjekk alle kjøleslanger og koblinger først for å eliminere at dette er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Julian Ringkvist skrev:

Vet du om det sitter en kjøleslange like over katalysatoren (venstre bak motoren)

Hei,

 

om du tar regnr ditt og går feks på gsbildeler eller annen nettside som har ETK delekatalog, kan du gå gjennom bilder og deler og på denne måten se hvordan "ting og tang" er satt sammen.

Eksempel på kjølesystem og div slanger på en motor på denne siden:

https://bimmercat.com/bmw/en/search/selectCar/E90/Lim/BMW+318i+N46N/ECE/17_0716

 

Jeg har ikke vært borti din motor og bmw variant til å gi et bedre svar, men det kan kanskje gi deg raskere hjelp om du graver litt slik selv :)

 

 

Endret av TorsteinAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Maverick2002 skrev:

Om det ser ut til at det lekker fra en slange bør du jo sjekke dette før du starter med toppen/toppakninga. Sjekk alle kjøleslanger og koblinger først for å eliminere at dette er problemet.

Jaja, absolutt. Dette prioriteres før toppen/toppakningen. Men skal ta en trykktest uansett tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, TorsteinAa skrev:

Hei,

 

om du tar regnr ditt og går feks på gsbildeler eller annen nettside som har ETK delekatalog, kan du gå gjennom bilder og deler og på denne måten se hvordan "ting og tang" er satt sammen.

Eksempel på kjølesystem og div slanger på en motor på denne siden:

https://bimmercat.com/bmw/en/search/selectCar/E90/Lim/BMW+318i+N46N/ECE/17_0716

 

Jeg har ikke vært borti din motor og bmw variant til å gi et bedre svar, men det kan kanskje gi deg raskere hjelp om du graver litt slik selv :)

 

 

Ja, har tittet litt på GS og sett litt. Må bare finne ut av akk hvor det lekker fra. Må finne tid så skal jeg får kommer meg under bilen og sjekket hvor det drypper fra. 
 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...