Gå til innhold

Lekkasje mellom returrør og slange - E39 525DAT 2002


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så er det en liten lekkasje mellom returrør og slange foran motor. Ser ut som om det kommer ut i koblingen mellom slange #11 og returrør #7


2021-11-10_17-14-41.thumb.jpg.2b7e590920470119ccd0cf9e3ab16dfa.jpg

 

20211110_165532.thumb.jpg.e31bfab22939adbb86f9a21abc85dad9.jpg

 

20211110_165414.thumb.jpg.dc8437be689e7b810caf8e6cdd13bd59.jpg

Jeg håper jo selvfølgelig at det holder å bytte slangen #11, som ikke krever for mye demontering.

Har noen vært borti det samme og kan komme med sine erfaringer, ev. hvor mye som må demonteres for å kunne bytte returrøret?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig rimelig enkelt å bytte hele røret, kan være litt trangt og lirkete å få det ut.
Slangene kan også sitte innmari godt.
Byttet det på min når jeg fjernet EGR kjøleren, da til rør og slanger fra manuell gir da de ikke har kjøler.
Du må av med innsuget, og løsne vakuumpumpen da slangen fra pumpen er stiv og ligger litt i veien.

Ellers en grei skuring, værste var egentlig å få av slangene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt slangen #11, så får vi se om det hjelper, hvis det fortsatt blir fuktig i skjøten så får jeg bytte returrøret også (#7). Kjenner jeg ikke er veldig motivert for å demontere innsuget, men må man så må man...

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget er jo den letteste delen av jobben, synes jeg da.
Plastrøret er jo noe som blir sprøtt og porøst over tid, hadde en bil i garasjen der det bare gikk ifra hverandre når jeg skulle løsne slangene.
Samtidig som du har av innsuget kan du sjekke tilstanden på flensen som går inn på blokken, samme plast der også.
Jeg hadde en liten lekkasje der selv, var nesten umulig å se med innsuget på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det ordner problemet når du bytter slangen. Har hatt lekkasje på en av disse slangene selv under innsuget.
Ble tett etter bytte.

Med mindre dette røret er sprekt i tilkoblingen da selvsagt. Men du kan jo inspisere litt nøye når du får av slangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...