Gå til innhold

Forskjell på girkasser


Aleksvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, var tenkt og bytte girkasse på min BMW e46 320D facelift (automat) til en girkasse fra en 320d preface (automat)

men har gjort litt research og viser seg at de girkassene ikke er helt identiske med tanke på delenr..? 

noen som vet forskjellen eller om de går overens?

takker for svar :)

Preface girkasse: A5S 390R - WB. delenr: 24001423889

Facelift girkasse: A5S 390R - WX steptronic. delenr: 24007506744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrester meg om jeg tar feil men er det ikke en annen motortype på facelift kontra pre facelift?

Viktigste er vell om den passer mot motorblokk og drivaksel. Men usikker om den logikken fungerer på dieselmotorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, warg skrev:

Arrester meg om jeg tar feil men er det ikke en annen motortype på facelift kontra pre facelift?

Viktigste er vell om den passer mot motorblokk og drivaksel. Men usikker om den logikken fungerer på dieselmotorene.

Ja motorene er ikke 100% identiske, men hva kan forskjellen på girkassene være? Hva står A5S 390 WB for isteden for A5S 390 WX steptronic ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som høgger så var automatkasser til BMW fra 90 tallet et mareritt. E36 var ille men det var ikke stort bedre med E46. Det var forskjell på type kontakt på gearkassen og forskjellige typer flens til mellomakselen. I tillegg så kunne de forskjellige typen blandes så man hadde en f.eks en firkantet kontakt og rund flens mens andre hadde runde kontakter og rund flens eller motsatt. 

Du må nesten få bilder og mål på den girkassen du har tenkt til og sette inn for å sammenligne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Da jeg jobbet som høgger så var automatkasser til BMW fra 90 tallet et mareritt. E36 var ille men det var ikke stort bedre med E46. Det var forskjell på type kontakt på gearkassen og forskjellige typer flens til mellomakselen. I tillegg så kunne de forskjellige typen blandes så man hadde en f.eks en firkantet kontakt og rund flens mens andre hadde runde kontakter og rund flens eller motsatt. 

Du må nesten få bilder og mål på den girkassen du har tenkt til og sette inn for å sammenligne. 

Så innmaten på girkassene er trolig lik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker viss du skal være 100% sikker må du bestille samme delenummer. Er vell ingen her som kan svare deg helt sikkert så lenge de ikke har gjort dette bytte tidligere. Men vil nok anta at det er en forskjell, men hva dette kan være er usikkert. Nå er ikke en 320D veldig ettertraktet i forbindelse med ombygging så det vil være litt usikkerhet rundt det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...