Gå til innhold

Hjulstillingskontroll


Conan85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde bilen på verksted for korreksjon av hjulstilling, men for meg så det ikke ut som de hadde gjort stort. Eieren av verkstedet sa derimot at stillingen var bra. Jeg sa jeg nylig hadde kjøpt noen dyre Michelin dekk, så det var viktig at stillingen var riktig.

Nå etter 1,5 sesong er alle dekkene ødelagt. De er fullstendig utstlitt på utside forann og innside bak. Særlig venstre side bak er MEGET slitt på innside.

Når det er tatt opp for jeg bare høre at dette er "typisk" BMW. Men jeg har hatt dekk i mange år sammenhengende uten problem før...

Kan noen tolke resultatet fra hjulstillingen og se om jeg har grunn til å være irritert på verkstedet?20200426_103620.thumb.jpg.7195fe2c8adfe638f37e0cdc3d38397d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er standen til understellet? km-stand på bilen? Er det brukt noen ukurante dimensjoner på dekk/felg? Hvor langt har du rukket å kjøre? 

Spørs hvor seriøst firma det er. Om man sjekker dekktrykk, kontrollerer foringer, har en mann sittende i førersetet når man justerer, har kalibrert instrument og bruker instrumentene riktig så bør det bli bra, men det framgår ikke alltid av før/etter papiret. Ikke alt er justerbart heller, så noe ender fort i rødt. Jeg vil si at om man sier "det er typisk BMW å få utslitte dekk etter 1,5 sesong" så bør man kanskje la være å justere BMW, for begge parters skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...