SilVik Skrevet November 29, 2021 Share Skrevet November 29, 2021 Jeg hadde feilkode på dieselpartikkelfilteret (DPF), og ble anbefalt en DPF-rens. Dro til Smørepunkt i Tønsberg, som kjørte Hydrogen-Carbon motorrens/DPF prosedyre. Bilen går ikke lenger fuskete, så det virker som om rensen gikk bra. Men de klarte ikke å fjerne 452A feilkoden. Leser jeg her inne og andre steder så kommer koden ene og alene fordi bilen har gått et visst antall km (den er basert på "mileage"). 1. Smørepunkt gjengen mente at så lenge 452A koden består så vil ikke filteret regenerere, og dermed ville det automatisk tette seg igjen, selv om det nå egentlig skulle være i topp stand etter rensen. Er det riktig at dieselfilteret ikke regenererer når feilkoden først er satt på? 2. Det andre spørsmålet er om BMW (eller noen) kan slette koden? Dersom det er riktig at filteret etter rensen er rent, trenger man evt bare å bli kvitt koden for at filteret skal fungere (og regenerere) igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 29, 2021 Share Skrevet November 29, 2021 Hvilken bil? Du kan sikkert registrere "ny" DPF og da bør koden gå vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 29, 2021 Share Skrevet November 29, 2021 Jeg trodde at det bare var en beskjed om at filter er gammelt og er nært ved slutten av livet sitt. Så i mitt hode er det bare å la den være der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå