Julian Ringkvist Posted December 2, 2021 Posted December 2, 2021 Jeg må bytte motor på en 318i e90 2006 (KJ32359) Jeg vet det er tråder her allerede om det men er ikke interessert i å lete etter akk samme bil osvosv. For her er spørsmålet: Er det noen andre motorer som passer uten å måtte bygge om hele motorrommet? Altså luftinntak, forskjellige beholdere osv? Vil også tro man må ha ny hjerne. I tillegg til alt dette er det kanskje et helvette å få dette ombygd? Det sitter en N46 4cyl. 2.0l Hadde det f.eks. vært veldig omfattende å bytte til en n52 motor? (Mer enn selve byttingen*) Håper jeg kan bli rikere med kunnskap her. Spør i vei om det er noe. Takk på forhånd!
warg Posted December 2, 2021 Posted December 2, 2021 Med nok penger og vilje kan det meste være mulig, Men å få dette godkjent slik at du kan kjøre med den på Norske veier er sjeldent økonomisk fornuftig. Så enten så bytter man til samme motor viss denne er defekt ellers kjøper man en bil med større motor viss det er dette som er målet. Alle endringer som du gjør motormessig må godkjennes, i noen tilfeller av BMW selv som er åpenbart noe motvillig til slike endringer. Andre ting må Tüv godkjennes i Tyskland. Julian Ringkvist 1
E.C. Posted December 2, 2021 Posted December 2, 2021 Du trenger ikke å søke etter tråder med nøyaktig samme bil for å finne svaret som du egentlig ikke ønsker å høre. Godkjent ombygging til en annen motor av en bil i denne prisklassen lønner seg ikke. Det er alltid en del ting å bytte og fikse. Motorstyringer, startsperrer, eksos, bremser ++ Det som du kan få inn med minst arbeid er kanskje en 2L fra 320i, men selv da kan det være en del forskjeller. Dette får du sjekke selv i delekatalogen. Julian Ringkvist 1
Julian Ringkvist Posted December 2, 2021 Author Posted December 2, 2021 11 minutter siden, E.C. skrev: Du trenger ikke å søke etter tråder med nøyaktig samme bil for å finne svaret som du egentlig ikke ønsker å høre. Godkjent ombygging til en annen motor av en bil i denne prisklassen lønner seg ikke. Det er alltid en del ting å bytte og fikse. Motorstyringer, startsperrer, eksos, bremser ++ Det som du kan få inn med minst arbeid er kanskje en 2L fra 320i, men selv da kan det være en del forskjeller. Dette får du sjekke selv i delekatalogen. Da tenker jeg det lønner seg å holde seg til n46 ☺️
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now