Gå til innhold

Defekt dieselpumpe?

0rjan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmw e46 320d 1999 mod med 136hk.

Har problemer med att bilen drar dårlig, og når man kommer til ca 3000rpm så kutter motorkraften, slipper man gassen og gjer på igjen kommer kraften tilbake. 

Får ikke på noen feilmeldinger.

har byttet alle vakunslanger og lmm

Noen så vet hva detta kan vere?

Kan det vere høytrykkspumpen? 

Endret av Ørjan Solberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TRF skrev:

Denne har ikke rail.

Du har lest feilminnet fra DDE (med ordentlig software) og ikke fått opp noen feilkoder, på tross av at bilen ikke går som den skal og kutter effekten?

Det stemmer, har hørt man ikke får opp feilmelding om dieselpumpe er slitt/defekt

Endret av Ørjan Solberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TRF skrev:

"Nja". Hvilken software brukte du til å lese av med? (det høres helt utrolig ut at ikke du har en eneste feilkode på DDE).

Vet ikke hvilken det var, men har lånt av 3 forskjellige verksted å fikk ikke opp noe som hadde med dette å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg spurte om du hadde lest med "bmw software" og du svarte ja, så var det egentlig ikke et ja, men et jeg vet ikke?

Grunnen til at jeg spør er at DDE3 kan være litt sær på hva den rapporterer til "generiske" verktøy. Jeg vil anbefale å lese av feilminnet med et verktøy egnet for jobben.

Ja det kan være dieselpumpe, men skal du virkelig bytte den sånn uten videre? Fort nesten verdien på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TRF skrev:

Så når jeg spurte om du hadde lest med "bmw software" og du svarte ja, så var det egentlig ikke et ja, men et jeg vet ikke?

Grunnen til at jeg spør er at DDE3 kan være litt sær på hva den rapporterer til "generiske" verktøy. Jeg vil anbefale å lese av feilminnet med et verktøy egnet for jobben.

Ja det kan være dieselpumpe, men skal du virkelig bytte den sånn uten videre? Fort nesten verdien på bilen?

Fekk hjelp av ett verksted som er bmw spesialist en hva det heter, så regnet med de hadde det rette for det, men kan høre hva det var ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...