odicy Skrevet Desember 22, 2021 Share Skrevet Desember 22, 2021 TLDR: Mistet nøkkel til tenningslås, er ikke tenningslåsen som satt i fra fabrikk (tror jeg). Hvilke muligheter har jeg? Hei, har nylig kjøpt meg winterbeater, en bmw e39 97' Det fulgte med 2 nøkler, en passet kun i døra, den andre passet kun i tenningslåsen. Problemet er at jeg har mistet den eneste nøkkelen som fulgte med tenningslåsen og finner den ikke igjen. Hørte med bmw forhandler og de kunne bestille ny nøkkel på regnr, greit nok. Ettersom det var to forskjellige nøkler regner jeg med enten tenningslås eller dørlås er byttet tidligere. Hadde opp å sjekket under rattstammen og da ser jeg den røde malinga som ligger over skruene til tenningslåsen er skrapt bort som får meg til å anta det er den som er byttet. Spørsmålet er, finnes det no løsning på dette? Kjøpe ny tenningslås og nøkkel og kode mot ews? Bestille nøkkel på serienr til tenningslås og ews? Fant en som kunne klippe ny nøkkel og programere nøkkel men han vil ha 3000 i tillegg til at jeg må sende ivei ews og tenningslås. Blir litt dyrt med tanke på hva bilen kostet... Mulig å programere bort startsperra og få tak i brukt tenningslås og nøkkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 22, 2021 Share Skrevet Desember 22, 2021 Hvilken motor? Litt ulikt hvor lett man får fjerna ews. Det enkleste er nok dme/dde + ews + tennigslås + nøkkel fra delebil. 1000-1500 spenn som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odicy Skrevet Desember 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2021 7 timer siden, E.C. skrev: Hvilken motor? Litt ulikt hvor lett man får fjerna ews. Det enkleste er nok dme/dde + ews + tennigslås + nøkkel fra delebil. 1000-1500 spenn som regel. M52B20 mener jeg det er. Dme/dde er hjernen/ecu? Må sikkert finne en delebil som også har 2 liter bensin da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 22, 2021 Share Skrevet Desember 22, 2021 Tror du kan bruke fra alle M52, bare pass på å ha fra automat/manuell. Det er enkelte som fjerner startsperra på disse, men pakke som er nevnt kan være like greit. dme er motorhjerne bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odicy Skrevet Desember 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2021 Okay, er org automat men ombygd til manuell. Aner du om det er mulig å fjerne startsperra selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 22, 2021 Share Skrevet Desember 22, 2021 "Hadde opp å sjekket under rattstammen og da ser jeg den røde malinga som ligger over skruene til tenningslåsen er skrapt bort som får meg til å anta det er den som er byttet." Dette er vel skruene til tenningsbryteren? At den er skiftet på 20+ år er naturlig. For å skifte låsesylinderen tar man ikke opp der, men bruker en pinne for å løse ut en låsehake, men da må man ha en nøkkel for å sette den i trinn 1.. Jeg vil tro at låsesylinderen er original, bestill ny nøkkel på chassisnummer fra BMW så er alt ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odicy Skrevet Desember 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2021 2 minutter siden, 540is skrev: "Hadde opp å sjekket under rattstammen og da ser jeg den røde malinga som ligger over skruene til tenningslåsen er skrapt bort som får meg til å anta det er den som er byttet." Dette er vel skruene til tenningsbryteren? At den er skiftet på 20+ år er naturlig. For å skifte låsesylinderen tar man ikke opp der, men bruker en pinne for å løse ut en låsehake, men da må man ha en nøkkel for å sette den i trinn 1.. Jeg vil tro at låsesylinderen er original, bestill ny nøkkel på chassisnummer fra BMW så er alt ok Okay, er fortsatt litt usikker ettersom det fulgte med to forskjellige nøkler som ikke passer om hverandre. Må bare være helt sikker her, for nøkkelen koster noen kroner og er naturligvis ikke mulig å returnere.. Ingen måte å være sikker på om det er dørlås eller tenningslås som er byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå