Gå til innhold

Elektrisk feil Bmw X3 2.0d -04

Niklas.L
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo,

Har en BMW av modellen over som dessverre har noen elektriske feil. Jeg mistenker at det var litt fuktighet i den ved tilfelle. For det første fungerer ikke knappene til vindusløftene eller de elektriske speilene på førersiden. Kan derfor verken justere speilene eller bruke førerheisen. De bakre fungerer utmerket hvis du kjører dem gjennom bakdørene. Den på passasjersiden fungerer av og til, vanligvis etter at jeg koblet fra batteriet, enten kontrollboksen bak i venstre bagasjerom. Ikke helt sikker da jeg gjør begge i samme slengen. Passasjersideknappen slutter ofte å virke etter en kort stund. Holder jeg inne låseknappen på nøkkelen går alle vinduene ned, og panoramataket åpnes, om enn i litt feil rekkefølge til tider. Så alle vindusheiser fungerer. Holder jeg derimot nede låseknappen, går kun høyre bakrute og panoramataket opp, men også her i feil rekkefølge til tider. Er lys i alle knappene på førersiden, så er strøm der.

Andre feil er at høyre baklys lyser svakere enn det venstre, fjernlåsen fungerer ikke av og til, men i korte perioder. Vanligvis er det nok å sette seg i bilen så fungerer  det igjen. Kollisjonsputelyset er på. Dette kan selvsagt skyldes en annen feil. Den forrige eieren sa at etter at batteriet gikk tomt, sluttet instrumentene å fungere en kort stund, hastighet og turtelleren. Jeg tror batteriet begynner å bli dårlig, så dette kan bidra til en viss grad.

Tenkte å starte med å rive ut innsiden av bakluken og gjennomgå jordingspunkter med tanke på høyre baklykt. Noen som har vært borte i lignende eller vet hva som kan være galt eller hva jeg kan gjøre for å feilsøke videre? Har mest sannsynlig tilgang til diagnoseverktøy, men kun til neste uke.

Vennligst

Niklas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først ha lest ut feilkoder, for å lettere lete på de rette plasser.

Men om du absolutt vil begynne en plass, så bør du få lest noen ledningsnett diagram å sett etter en felles plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å forsikre seg om at batteriet er bra. Spesielt om dette har vært et problem tidligere. Når du har forsikret det om at batteriet er ok, kan det være greit å slette alle feilkoder for å se hvilke som eventuelt kommer tilbake. Ganske vanlig at dårlig batteri lager mye krøll mtp feilkoder. 

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vekk alt av interiør paneler i bagasjen i går å fann 1-2 ltr med vann bak til høyre i bagasjen. Heldigvis ingen kabler der. Tørket da opp å kiket over alt av jordningspunkter eg fant. Ladet batteriet å koblet da vekk en god stund så bilen fikk ei reset. Nå funker knappene til vinduene bak, barnlåseknappen og høyre speil. Skal se om eg får gjort ei feilsøking av bilen til uken for å sjå ka slags koder da finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...