bmwe60525d Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Hei, Jeg blir ikke klok på dette med parklyspærene på disse bilene, har en gåen parklyspære (tenker da altså på på pæra som lyser opp "ringene" inni selve lykta, ikke de oransje øyebryna, disse er jo ikke fullt så enkle å skifte har jeg forstått) på E60en, dette er da en LCI modell med xenonlys... Tror jeg har kommet fram til at parklyspæra er en H8 (altså samme pæra som sitter i tåkelysa), kan det stemme? Var en tur innom biltema sin nettside og der selger de jo "angel eye kit" men det er vel egentlig bare en overpriset vanlig H8 LED pære med motstander til canbus systemet, stemmer ikke det? Forstår det slik at prelci har sånne vanlige små H10W pærer som lyser opp ringene inni lykta og at LCI har noen andre, men blir søren ikke klok på hvilke pærer det er snakk om. Kan noen fortelle meg om jeg tar helt feil her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 H8 for LCI ja. H8 led gir et mer blåaktig lys i ringene. Som på nyere BMW modeller. Ser absolutt bedre ut etter min mening, men du må klare å presse inn en motstand i lyktehuset også. Og de koster litt ja. Vil du gjøre det enklest og billigst mulig, setter du bare inn nye H8 halogenpærer. (Er totalt 1 pr side for parklys) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Som nenvt over, men det ligger jo en milliard innlegg/tråder om dette fra før, bruke søkefeltet Ellers er det slik: 1. Pre-LCI med halogen: Fire T10-pærer 2. Pre-LCI med xenon: To spesialpærer (63126929309) 3. LCI med halogen: To spesialpærer (63127187952) 4. LCI med xenon: To H8-pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe60525d Skrevet Januar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2022 Tusen takk for svar Er imponert over kunnskapen her på forumet, dere kan sakene deres gitt! Håper jeg en dag kan hjelpe andre like godt som dere. Får kjøpe meg noen H8 pærer Skal huske det, Reef89, må nok bli bedre på å leite litt mer først før jeg spør. Har brukt timesvis på googling men det gikk ikke særlig bra. Tenkte ikke på at en haug med andre helt sikkert har spørt om det samme flere ganger her inne🤭 Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Skal du oppgradere til LED så er disse å anbefale av markedet nå:https://www.ebay.com/itm/254197203504 Disse har jeg på begge bilene nå og er det beste så av dagens, hvitt, sterkt og like stor som en halogen pære uten motstander og drit. Jeg har jo nå nærmere 100 forskjellige LED pærer i verkstedet, jeg driver jo å tester. Ligger egen tråd om dette også her inne, men den har dødd ut nå da slike pærer selges overalt alle fikk tak i osv.. slik var det ikke før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe60525d Skrevet Januar 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2022 13 hours ago, Reef89 said: Skal du oppgradere til LED så er disse å anbefale av markedet nå:https://www.ebay.com/itm/254197203504 Disse har jeg på begge bilene nå og er det beste så av dagens, hvitt, sterkt og like stor som en halogen pære uten motstander og drit. Jeg har jo nå nærmere 100 forskjellige LED pærer i verkstedet, jeg driver jo å tester. Ligger egen tråd om dette også her inne, men den har dødd ut nå da slike pærer selges overalt alle fikk tak i osv.. slik var det ikke før. Ja, satt å kikket litt på dette i går. Får du feilmelding på canbusen med disse da? De fleste selgerene på ebay har jo ikke peiling. Kjøpte noen lignende pærer i hb4 til golfen, disse skulle visst yte «300w», men realiteten er vel at de yter 2-3w uten motstand og en får feilmelding. Ser biltema har også h8/11 i LED men de ser enda kjipere ut en de pærene du linket, helt sikkert uten motstand. 169kr for et par. Problemet med å bestille på ebay er at det fort går en mnd++ før du får greiene i postkassa og når det først kommer er det gjerne skadet under frakten fra kina til norge.. men det er min erfaring. Tenkte å se litt på amazon om det er noen som selger og sender fra UK, går kanskje litt fortere da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 En får får feilmelding ja, men det beste da er jo bare å deaktivere pæresjekken. Tja, tar ikke så lang tid. Som oftest kommer det før estimert tid som eBay har lagt inn. Har heller aldri opplevd noe trøbbel med sending, skade etc. er min erfaring, men jeg kan jo ikke prate for alle . bmwe60525d reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe60525d Skrevet Januar 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2022 2 hours ago, Reef89 said: En får får feilmelding ja, men det beste da er jo bare å deaktivere pæresjekken. Tja, tar ikke så lang tid. Som oftest kommer det før estimert tid som eBay har lagt inn. Har heller aldri opplevd noe trøbbel med sending, skade etc. er min erfaring, men jeg kan jo ikke prate for alle . Ser at disse er 87 mm lange totalt, har du brukt de i drl lysa eller kun i tåkelysa? Lurer bare på om jeg får på lokka igjen på baksiden av lyktehuset hvis jeg bruker disse i drl. Tror ikke det vil bli noe problem i tåkelyskasterene da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 1 time siden, bmwe60525d skrev: Ser at disse er 87 mm lange totalt, har du brukt de i drl lysa eller kun i tåkelysa? Lurer bare på om jeg får på lokka igjen på baksiden av lyktehuset hvis jeg bruker disse i drl. Tror ikke det vil bli noe problem i tåkelyskasterene da. Jeg bruker disse som DRL ja. På E60n så har jeg fjernet tåkelysene, på F01en så har jeg orginale LED tåkelys og med disse pærene er der full match på fargen. Får igjen lokket på begge bilene. bmwe60525d reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå