Idaragasøster Skrevet Januar 16, 2022 Share Skrevet Januar 16, 2022 Har en e61 525d preface manuell som eg kjøpte i septemper.(steg 2 uten downpipe men dpf delete osv) under den 9 timers turen hjem med bilen så var det litt turbo susing/hyl ved pådrag men bilen hørtes valfall ikkje ut som en ugle i det eg slap gassen. Etter som eg har eigd denne bilen i noen månter nå har turbolyden blitt mere og mere merkbar og høyere. Og for 2 månter siden begynte hyle lyden (ugle lyden) har ikkje tenkt noe over dette før i det siste da eg har trudd dette var tøft. Etter at eg brente opp noen bakdekk på bilen 3 gir full trykk på pedalen i en god stund. Har det blitt sånn at ugle lyden begynner og irritere meg for den er så høy. lurer på om noen har hatt samme probleme og evt om det er turboen som snart tar kveld eller om det er en trykk slange,vacumlekasje eller eksosleksje. er og litt merkbar dårligere effekt i bilen nå en når eg hentet den. noter at hver gang eg har vært hard mot bilen har den alltid fått stått 10 min på tomgang før eg stoppet den helt sånn den har fått kjølt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idaragasøster Skrevet Januar 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2022 (endret) På 14.1.2022 den 14.55, Reef89 skrev: Endret Januar 16, 2022 av Idaragasøster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idaragasøster Skrevet Januar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2022 Liten oppdatering. Merker og at noen dager er bilen sprekere enn andre og drar betre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 17, 2022 Share Skrevet Januar 17, 2022 Har du sjekket eksosmanifold for lekkasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idaragasøster Skrevet Januar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2022 31 minutter siden, TRF skrev: Har du sjekket eksosmanifold for lekkasje? Skall sjekke, men ifølge forrige eiger var eksosmanifold byttet i hans eige (1-2 år siden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 17, 2022 Share Skrevet Januar 17, 2022 Det betyr ikke at den ikke sprukket igjen. Se etter sot, merker av sot etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idaragasøster Skrevet Januar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2022 42 minutter siden, TRF skrev: Det betyr ikke at den ikke sprukket igjen. Se etter sot, merker av sot etc. Den er grei, skall sjekke imåren når eg får tid så kan eg gji en oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goldfinger Skrevet Februar 1, 2022 Share Skrevet Februar 1, 2022 Uling som du beskriver er jo typisk på begynnelsen på slutten for ein Turbo...... Ikkje drøy den for lenge før du tar av slangen som får til intercooler og sjekker etter slakk i Turboen. Du kan ha bitte bitte litt radial slakk, da mener eg lite.... Og sånn ca null aksial..... Er veldig dum måte og spare penger på å drøye det uungålige om du kjenner slakk... Men det er nå så. Byttet turbo på min X3 3.0d nå og det ble en fullstendig ny bil etterpå... Fantastisk rett og slett. Har førøvrig muligens en Hybrid Turbo som du kan bruke på din, dvs større turbin og maskinert kompressorer hus. Trudde jeg kunne bruke den på min så gikk på ein smell der... Da eg ikke kunne bygge den om til vacum styrt slik som er på min. Fikk forøvrig dritbra hjelp på Turbo Powe i Kongsberg som har agentur på garrett i Norge. Der jobber en Tore som er veldig behjelpelig 👌👌👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet Februar 8, 2022 Share Skrevet Februar 8, 2022 Dette høres ut til å være en lekkasje på kompressorside. En kopling, en slange.Det kan hende at du ikke ser evnt sprekken før du får opp lade trykk. Lite trolig at det er noen feil ved turboen. Det er i såfall et eller annet med wastgaten. For sjekk av turboen kan du ta tommelen på mutteren på kompressorhjulet, presse rotoren til siden mens du dreier turboen. Om den kniper eller låser seg mens du gjør dette, da er det feil ved turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå