Gå til innhold

Kraftig økning i turbolyd ( trenger svar)


Idaragasøster
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e61 525d preface manuell som eg kjøpte i septemper.(steg 2 uten downpipe men dpf delete osv)

under den 9 timers turen hjem med bilen så var det litt turbo susing/hyl ved pådrag men bilen hørtes valfall ikkje ut som en ugle i det eg slap gassen. Etter som eg har eigd denne bilen i noen månter nå har turbolyden blitt mere og mere merkbar og høyere. Og for 2 månter siden begynte hyle lyden (ugle lyden) har ikkje tenkt noe over dette før i det siste da eg har trudd dette var tøft. Etter at eg brente opp noen bakdekk på bilen 3 gir full trykk på pedalen i en god stund. Har det blitt sånn at ugle lyden begynner og irritere meg for den er så høy.

lurer på om noen har hatt samme probleme og evt om det er turboen som snart tar kveld eller om det er en trykk slange,vacumlekasje eller eksosleksje.

er og litt merkbar dårligere effekt i bilen nå en når eg hentet den.

noter at hver gang eg har vært hard mot bilen har den alltid fått stått 10 min på tomgang før eg stoppet den helt sånn den har fått kjølt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Uling som du beskriver er jo typisk på begynnelsen på slutten for ein Turbo...... Ikkje drøy den for lenge før du tar av slangen som får til intercooler og sjekker etter slakk i Turboen. 

Du kan ha bitte bitte litt radial slakk, da mener eg lite.... Og sånn ca null aksial..... 

Er veldig dum måte og spare  penger på å drøye det uungålige om du kjenner slakk... Men det er nå så. 

Byttet  turbo på min X3 3.0d nå og det ble en fullstendig ny bil etterpå... Fantastisk rett og slett. 

Har førøvrig muligens en Hybrid Turbo som du kan bruke på din, dvs større turbin og maskinert kompressorer hus. 

Trudde jeg kunne bruke den på min så gikk på ein smell der... Da eg ikke kunne bygge den om til vacum styrt slik som er på min. 

Fikk forøvrig dritbra hjelp på Turbo Powe i Kongsberg som har agentur på garrett i Norge. 

Der jobber en Tore som er veldig behjelpelig 👌👌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut til å være en lekkasje på kompressorside. En kopling, en slange.Det kan hende at du ikke ser evnt sprekken før du får opp lade trykk. Lite trolig at det er noen feil ved turboen. Det er i såfall et eller annet med wastgaten. For sjekk av turboen kan du ta tommelen på mutteren på kompressorhjulet, presse rotoren til siden mens du dreier turboen. Om den kniper eller låser seg mens du gjør dette, da er det feil ved turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...