laffe Skrevet Januar 17, 2022 Share Skrevet Januar 17, 2022 Hei, Vurderer enn F10 520xd der selger opplyser om en lekkasje fra en drivakselmansjett. Usikker om det er mansjett indre, ytre, bak eller foran da selger bare har fanget det opp fra NAF-test knyttet til vurdering fra Nettbil (Så han har ikke en kopi av rapporten). Skal prøve å se når jeg er å ser på bilen. Liker i utgangspunkt ikke å kjøpe ting med feil jeg ikke kjenner omfanget av så blir litt usikker, selv om jeg antar at dette ikke trenger være en veldig omfattende reperasjon. Vil forøvrig tro at det ikke er mansjettene som er problemet, men at det kanskje er simringen inn mot diffen som lekker. For det skal vel ikke være olje bak mansjettene i utgangspunktet? Noen som har noen tips/tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 17, 2022 Share Skrevet Januar 17, 2022 Drivaksler skal være tørre ja. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Januar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2022 31 minutter siden, Otis skrev: Drivaksler skal være tørre ja. Var det jeg trodde ja. Da er det vel lekkasje fra diffen som er eneste mulige årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Januar 17, 2022 Share Skrevet Januar 17, 2022 Lekkasje fra drivakselmansjett ytre fremme er en kjent sak på disse bilene. Belg sprekker og greasen lekker ut. Er det kjørt med dette en stund er det kommet skitt etc inn i knuten og det enkleste er å bytte hele drivakslingen. En relativt grei jobb å gjøre om man har verktøy og kan skru selv. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Januar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2022 @stfoer Takker for tips - skal sjekke disse også. Har ikke tilgang til noe egnet plass å skru, så blir nok verksted jobb i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå