Gå til innhold

Forsterker og sub

Anbefalte innlegg

God kveld, no har d seg sånn at når eg kjøpte min e60 2005 for noken mnd siden så hadde bilen allerede forsterker og sub baki, men finn vite at forsterker er litt defekt og slutter å gi ut effekt av og til, er d mulig å bare bytte ut forsterker så e alt good eller?? Takk for alle svarB5109F3D-DE6F-4DB1-B550-BA8A74669DCF.thumb.jpeg.032ea545c615221afb90eb98269937a9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et problem som skyldes dårlig forsterker så vil det helt klart hjelpe å bytte den ut. Vi kan dog ikke vite om det er forsterkeren din som skaper trøbbel her eller om det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først om forsterkeren får nok strøm. Hvordan er den tilkoblet? Normalt skal den rett på batteriet (sikring mellom) og karosseri. Er strømkablene tykke nok? Riktig tykkelse finner du i monteringsanvisning til forsterkeren, søk på nett.

Hvis det er brukt automatsikring, så hender det at den kan være defekt og bryte strømmen av og til.

Sjekk inngangssignalet fra radioen. Kan være kabelbrudd, eller en defekt i radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lysken skrev:

Sjekk først om forsterkeren får nok strøm. Hvordan er den tilkoblet? Normalt skal den rett på batteriet (sikring mellom) og karosseri. Er strømkablene tykke nok? Riktig tykkelse finner du i monteringsanvisning til forsterkeren, søk på nett.

Hvis det er brukt automatsikring, så hender det at den kan være defekt og bryte strømmen av og til.

Sjekk inngangssignalet fra radioen. Kan være kabelbrudd, eller en defekt i radioen.

Hvis eg isje tar feil så e forsterkern koblet opp mot subben under setet også får den strøm ifra batteriet, men så at d va en kabel som gikk til forsterkeren som va loddet på en sikring, vet isje om d kan være problemet, har isje så mye peiling på sub og forsterker😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e litt bilder hvis d hjelper, som dere ser den kabelen som e loddet på ene sikringen, går til 12v uttakene bak med passajerene og de fungerer isje, har sett at d går ann å kjøpe en, sikring med adapter

B5C171E3-2F9F-4F33-A4E9-F7C5BBA22652.jpeg

87BC7EA6-F8F5-424D-A767-BAC0E08E43F7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lysken skrev:

Gjør som Reef89 sier, og sjekk samtidig om kablene til sikringen er ordentlig festet. Sett på musikk, så beveger du litt på kablene.

Har du bilder av forsterker, samt tilkoblinger?

Nei, men d kan eg fikse om isje så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...