TrymTidemann Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Hei! Jeg har en bmw e90 320d og må kjøpe en ny elektronisk modul til bilen og jeg lurer på om det må programmeres. Den jeg har funnet kommer fra samme bil og har hørt at man må programmere det. Men om det kommer fra samme bil er det ikke bare plug and play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Bilen din har et titalls elektroniske moduler. Noen kan være plug and play, mens andre er definitivt ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 .... så derfor er det meget vesentlig å nevne hvilken modul vi snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrymTidemann Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 3 timer siden, E.C. skrev: Bilen din har et titalls elektroniske moduler. Noen kan være plug and play, mens andre er definitivt ikke det. Litt usikker på hvilken det er, men det er den som gir strøm til iDrive skjermen er det jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Ikke mye lengre, men mulig CCC eller radioen din. Den må som et minimum kodes inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrymTidemann Skrevet Januar 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2022 17 timer siden, E.C. skrev: Ikke mye lengre, men mulig CCC eller radioen din. Den må som et minimum kodes inn. Kjørte en dignosetest og da kom det opp at skjermen ikkje får rett strøm, den står bare og blinker hvit av og til og blir svart igjen. Pleier ikkje bmw logoen å vises også bli svart igjen hvis det er et problem med programmet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 29, 2022 Share Skrevet Januar 29, 2022 Ikke nødvendigvis, men ofte. Så lenge skjermen ikke får bilde og resetter seg så er det noe tull med idrive enheten din, skjermen har kun jobb og vise selve bildet så uhyre sjeldent den er gåen. Du nevner jo heller ikke hvilken idrive du har? Vanlige feil: M-ASK- får ikke lyd, idrivehjulet virker ikke/ bare en vei. Koble fra BT modul, modul defekt. CCC- Enheten starter ikke opp, restarter seg jevling. Skift eller reparer enhet. CIC- Enheten restarter, kutter lyd. Alle enheten må kodes ved bytte, det vil funke uten også, men noen ting blir fryst. Man er enormt/ekstremt heldig om man finner enhet fra en bil som er helt lik utstyrsmessig. (hjelper ikke at det er samme serie, årsmodell) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrymTidemann Skrevet Januar 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2022 4 timer siden, Reef89 skrev: Ikke nødvendigvis, men ofte. Så lenge skjermen ikke får bilde og resetter seg så er det noe tull med idrive enheten din, skjermen har kun jobb og vise selve bildet så uhyre sjeldent den er gåen. Du nevner jo heller ikke hvilken idrive du har? Vanlige feil: M-ASK- får ikke lyd, idrivehjulet virker ikke/ bare en vei. Koble fra BT modul, modul defekt. CCC- Enheten starter ikke opp, restarter seg jevling. Skift eller reparer enhet. CIC- Enheten restarter, kutter lyd. Alle enheten må kodes ved bytte, det vil funke uten også, men noen ting blir fryst. Man er enormt/ekstremt heldig om man finner enhet fra en bil som er helt lik utstyrsmessig. (hjelper ikke at det er samme serie, årsmodell) Jeg har en ccc enhet som jeg bytta med skjermen men fortsatt står den bare og blinker. Ringte til bavaria og dem sa det kunne være en elektronisk modul og på diagnose så kom det opp at skjermen ikke får rett strøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 29, 2022 Share Skrevet Januar 29, 2022 9 minutter siden, TrymTidemann skrev: Jeg har en ccc enhet som jeg bytta med skjermen men fortsatt står den bare og blinker. Ringte til bavaria og dem sa det kunne være en elektronisk modul og på diagnose så kom det opp at skjermen ikke får rett strøm Kjøpte du brukt uten at den brukte er reparert? så er det mulig at den også er gåen, dette er et veldig kjent problem og CCC som også er et gammelt system nå alle biler med dette vil oppleve det. Samme som bakluke på E61. Har du prøvd og kode den til bilen? Usikker på hva du/Bavaria mener med modul, vet sannelig ikke om E90.? har MPM modul, ryker den så er det død skjerm. For alt vi vet kan jo modulen de mener er selve CCC enheten, cdspilleren. Sjekket at alle kabler er plugget i? Sjekk om det lyser rødt bakpå enheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå