Gå til innhold

Side View kamera F11 bmw 535i 2013

Rune9393
 Share

Anbefalte innlegg

Hei lurer på noe angående kamerane på f11 535i får feil melding når jeg setter bilen i Revers rear camera failure,  men alle kamerane fungerer helt normalt. Er 360 grader kamera på denne bilen, er det ikke mulig å kode om denne feilen uten å bytte kamera å ledning og styrenheter som kan koste meg ca 25 tusen kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bytte alt det?
Men den feilmeldingen du får med fungerende kameraer, er som oftest fukt i ett av sidekameraene, kontakten. Kameraet i seg selv er isolert. Hva skjer når du trykker på sidekamera knappen?

En diagnose vil også fortelle hvor feilen ligger, slik at man har et utgangspunkt på videre feilsøking.
En annen enkel ting er å ta av begge kameraene og sjekke kontakten for irr. Er det irr så må du enten bytte hele kabelen som er uten skjøt og går bak til videomodulen.
BMW klippet og skjøtet kabelen under rattet før i tiden pga mye jobb, men dette har de vist gått vekk i fra pga dårlig utførelse. Prisen jeg fikk på min F01 var 16k. hos Bavaria.    (jeg ordnet dette selv for 1300.-)

Fakra kontakter og kabel fåes for rundt 1000.- på ebay f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilde og alt fungerer som det skal, så ville jeg prøvd å kalibrere kamera først. Det er enkleste for å iallefall utelukke det. 

Sjekk om noen i nærheten har ISTA

Men ville uansett som @Reef89 sier, sjekket ledningsnettet til side view kamera for irr. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...