ChAL Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 Hei har fått ett litt rart problem de siste ukene med Automat gir kassa, fra stille stående når jeg skal gi litt gass for og komme igang så tar det litt tid før den responderer, men så plutselig lugger det til, gjelder også i revers, ellers virker det som den girer fint. Noen vært borti noe sånt? Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 1 time siden, ChAL skrev: Hei har fått ett litt rart problem de siste ukene med Automat gir kassa, fra stille stående når jeg skal gi litt gass for og komme igang så tar det litt tid før den responderer, men så plutselig lugger det til, gjelder også i revers, ellers virker det som den girer fint. Noen vært borti noe sånt? Mvh Chris Standardsvaret her eller spm er om det det er lenge siden olje og filterskift . En gammel olje samt filter kan lage mye rart . Hvis ikke så er det vel kanskje en eller annen ventil i ventilhuset som kanskje ikke responderer som den skal pga gammel olje osv som har dratt møkk med seg og satt seg forskjellige plasser . Du får ikke opp noe varsel i instrument ? Et skudd fra hoften herifra altså . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Februar 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2022 36 minutes ago, sveigis said: Standardsvaret her eller spm er om det det er lenge siden olje og filterskift . En gammel olje samt filter kan lage mye rart . Hvis ikke så er det vel kanskje en eller annen ventil i ventilhuset som kanskje ikke responderer som den skal pga gammel olje osv som har dratt møkk med seg og satt seg forskjellige plasser . Du får ikke opp noe varsel i instrument ? Et skudd fra hoften herifra altså . Aha ok interessant, jeg har faktisk byttet toppdeksel pakning nå nylig, så det med olje og filter er faktisk neste jeg skal gjøre, har pixel feil på instrumentet men den olje skift indikatorer viser at tiden er inne, er en stund siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 1 minutt siden, ChAL skrev: Aha ok interessant, jeg har faktisk byttet toppdeksel pakning nå nylig, så det med olje og filter er faktisk neste jeg skal gjøre, har pixel feil på instrumentet men den olje skift indikatorer viser at tiden er inne, er en stund siden sist. Altså nå tenkte jeg på olje på girkasse ikke på motor 😊 For olje på motor har ingenting å si iht girkasse problematikken din . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Februar 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2022 Ja ok🙂, ja nei den er ikke byttet noen gang, har selvsagt vurdert det tidligere, men så er det jo den evig diskusjonen om det med long life olje osv osv, men tro jeg bare skal få gjort det allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 45 minutter siden, ChAL skrev: Ja ok🙂, ja nei den er ikke byttet noen gang, har selvsagt vurdert det tidligere, men så er det jo den evig diskusjonen om det med long life olje osv osv, men tro jeg bare skal få gjort det allikevel. Hadde bytta den oljen. Long life betyr betyr ikke evig, spørs litt hvem som har kjørt denne bilen tidligere og hvordan.. Ny filter og olje pleier å gjøre på denne kassen.. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Februar 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2022 Absolutt, må bare få gjort det ja takk for alle innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå