Tore Robberstad Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 (endret) Hei. Jeg har en F11, 2012 mod. Jeg jobber i Nordsjøen og opplever at batteriet tappes ned til 12V og under 12v på 14 dager. Det er montert inn Defa Link Hub som registrerer temperatur, strøm på batteri og denne har mulighet til å starte oppvarming av bilen. Defa har også lading av bilen. Defa enheten sender meg da melding når batteriet kommer ned på 12V. Jeg har ikke koblet opp Defa og lading når jeg er bortreist, grunnet jeg ikke har mulighet til stikkontakt i garasjen. Batteriet er byttet for 1 år siden. Jeg har en mistanke at det er den aktive DAB antennen som trekker strøm når bilen står urørt. Det er ettermontert original BMW DAB adapter, noe som forrige eier har montert. Jeg hadde en E39 som jeg ettermonterte DAB i og der oppdaget jeg det samme. Rim på frondtruten tinte på ett lite punkt der DAB antennen var montert. Denne bilen står alltid parkert i oppvarmet garasje, så får ikke sjekket dette på denne. Det ser ut som dette er samme antenne montert i F11 som E39. Er det noen her i forumet som har samme erfaring. Tips til andre feil? mvh. Tore Robberstad Endret Februar 2, 2022 av Tore Robberstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 Det beste er enten å finne ut hvordan DAB antennen er koblet eller å starte måling av strømtrekk med amperemeter. Det siste alternativet er det helt riktige, for da finner du nøyaktig hva som trekker strøm. Evt kan man også lese av feilkoder, de kan gi en pekepinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Februar 4, 2022 Share Skrevet Februar 4, 2022 Har du comfortacces? jeg hadde problem med håndtak i bakdør uten at jeg var klar over at det var feil der, og målte strømtrekk på ca 0,6A og batteriet måtte lades en gang hver uke hvis ikke jeg kjørte så mye. Byttet håndtak og alt ok. jeg har også 2012 mod, og har byttet 2 håndtak tilsammen. Tore Robberstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Robberstad Skrevet Februar 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2022 5 minutter siden, Maxmek skrev: Har du comfortacces? jeg hadde problem med håndtak i bakdør uten at jeg var klar over at det var feil der, og målte strømtrekk på ca 0,6A og batteriet måtte lades en gang hver uke hvis ikke jeg kjørte så mye. Byttet håndtak og alt ok. jeg har også 2012 mod, og har byttet 2 håndtak tilsammen. Ja det har jeg. Må sjekke litt der. Har lest at det er litt problemer med håndtak. Har ikke hatt problemer med noen håndtak, men et godt tips. Takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Februar 4, 2022 Share Skrevet Februar 4, 2022 Her ser du tråden jeg hadde vedr strømtrekk, med løsning for meg. Tore Robberstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Robberstad Skrevet Februar 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2022 På 4.2.2022 den 19.23, Maxmek skrev: Her ser du tråden jeg hadde vedr strømtrekk, med løsning for meg. Takk for tråden. Fint tips med den videoen, skal sjekke ut i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå