Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en e92 som er kjørt typ 130xxxkm, men sliter med abs feil framme til høyre, funker av og til, helt tilfeldig når den "fjusker" eller sender feilkode, både sensor og hjullager er blitt byttet i håp om å fikse dette, men fortsatt helt likt.

Posted
2 minutter siden, Reef89 skrev:

Har du sjekket ledningsnettet? (siden det funker av og til)

Har prøvd å følge ledninger så godt som mulig, om det ikke er noen vanlige feil ved dette så vil jeg egentlig prøve å ta vekk kontakten i hjulbuen for å skjøte kablene direkte, i og med at denne va veeeeeldig treg.

Posted (edited)

ikke begynn med klipp og lim i det orginale ledningsnetet -.-  ..sjekk kontaktene, rengjør. Det blir dritt inni den lille huset også.
Hva sier feilkoden egentlig?
BMW er også kresene på sensorer som dette, så har du montert uorginal så ville jeg bare bestilt ny med engang.

Edited by Reef89
Posted
1 time siden, Reef89 skrev:

ikke begynn med klipp og lim i det orginale ledningsnetet -.-  ..sjekk kontaktene, rengjør. Det blir dritt inni den lille huset også.
Hva sier feilkoden egentlig?
BMW er også kresene på sensorer som dette, så har du montert uorginal så ville jeg bare bestilt ny med engang.

Usikker på hva feilkoden sier, har bare lest av wheel speed sensor front right har d vel stått, og så då den ikkje funker så leser den 0km/t mens de andre leser likt, og når den funker så leser alle likt. Sensor er original, men lager er ikke, men siden original-lager ikke hadde noe som helst slakk, eller noe drit/slit inni seg når det ble byttet, så tror jeg ikke det er der feilen ligger lenger.

Posted

Du kan ha bilen med hjulet oppe i lufta og tenninga på med diagnose tilkoblet, så har du én til å snurre hjulet og én til å lirke og dra i ledningen, så ser du om signalet detter ut. Du får vel det rimelig fort bekreftet om du har en kabel som har brudd og faller ut av og til.

Posted
17 minutter siden, E.C. skrev:

Du kan ha bilen med hjulet oppe i lufta og tenninga på med diagnose tilkoblet, så har du én til å snurre hjulet og én til å lirke og dra i ledningen, så ser du om signalet detter ut. Du får vel det rimelig fort bekreftet om du har en kabel som har brudd og faller ut av og til.

Ikke så dumt, kan prøve dette, spurte litt ut her i og med begynte å lure på om det kunne evt være dårlig jording på bilen elns, men siden det alltid er den fremme til høyre så får jeg heller ikke dette til å gi mening

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...