Gå til innhold

Ulyd fra klimaanlegget på G11.


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW G11 2018-modell (7-serie). Klimaanlegget lager periodevis ulyd i form av "plystring". Dette er verst i kaldt vær. Om sommeren er problemet så godt som fraværende.

Jeg har hatt bilen inne hos Bavaria et utall ganger. De har gjort forskjellige ting - en gang mente de påfylling av gass på anlegget skulle løse problemet. Hver gang de har gjort noe, har det blitt *noe* bedre, men plystringen blir aldri borte. Så hadde de den sist inne i flere dager der anlegget ble demontert. De fant ingen feil men de forstod at stor luftgjennomstrømning i trange kanaler kan gi slik ulyd. Ved kontakt med BMW får de vite at "det skal være sånn"!!

Her har jeg altså BMW absolutte topp luksusbil og BMW sier at plystring fra klimaanlegget er noe som man må regne med??

Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hele tiden uansett vifte hastighet?  når AC er av og?
Ikke opplevd det selv, men har hørt om flere som har hatt slikt og da har det vært fra selve viften, som har dårlig lager. Kan neste tenke meg at dette ikke blir sjekket på verksted fordi viften går og alt virker som normalt. Kan gjerne sammenliggne med eldre tynne viftereimer på motoren, de plystret jo ved slitt, kaldt, og ved gasspådrag osv.

Og nei, det skal ikke være sånn, da hadde det jo vært sånn helt siden bilen var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Reef89 said:

Er det hele tiden uansett vifte hastighet?  når AC er av og?
Ikke opplevd det selv, men har hørt om flere som har hatt slikt og da har det vært fra selve viften, som har dårlig lager. Kan neste tenke meg at dette ikke blir sjekket på verksted fordi viften går og alt virker som normalt. Kan gjerne sammenliggne med eldre tynne viftereimer på motoren, de plystret jo ved slitt, kaldt, og ved gasspådrag osv.

Og nei, det skal ikke være sånn, da hadde det jo vært sånn helt siden bilen var ny.

Det er verst ved høy viftehastighet, og det er der også uten AC. Nei, lyden minner ikke om den skrikende lyden fra viftereimer.

Slik jeg forstod Bavaria, mente de det var luft som passerte trange kanaler. Bavaria har en sak mot BMW - de har altså ikke gitt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2022 at 7:47 PM, BMW 2002 Fredrik said:

Kjører du med klimaanlegget i "auto"? Opplever det samme "problemet" i min F31 når jeg har klimaanlegget i auto og det er kalt ute. Forsvinner med en gang jeg trykker av "auto" funksjon. For meg virker det som om det kjøres for mye luft til enkelte dyser.

Nei, den er ikke i auto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...