Gå til innhold

2017mod F45 225xe - Oppdatere navigasjon


Anbefalte innlegg

Har hatt min F45 nå i litt over et halvt år. Merker at i og rundt Oslo så er det en del unøyaktigheter pga vei i endring.

Derfor tenker jeg å oppgradere navigasjonen. På den min tidligere 2013min F11, så måtte man kjøpe og laste ned ny kartdata på minnepenn og så sette i minnepennen i bilen for oppdatering, men jeg har et inntrykk på på F45 så kan dette gjøres "Online".
Stemmer det og hvilken ConnectetDrive-pakke(abo) skal man velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Der er DIY jeg laget på min 225xe :) 

Edit: Denne må du vel ha https://www.bmw.no/no/shop/ls/dp/Base_FullMapUpdate_no 

 

Ser at du har en annen software som jeg tror kom i 2018-19-perioden. Jeg gjorden noen undersøkelser og det ser ut som det er samme software som jeg hadde på F11. Dvs at navigasjonen oppdateres via USB.
Og det er vel ikke mulig å oppdatere softwaren på bilen uten å må innom BMW? Tror jeg bommet med ett år, men men.

Denne bilen har så mye utstyr at jeg angrer ikke :-) Og jeg har bare blitt positiv overrasket. Har bare en ting å sette fingeren på og det er den begrensede batteritiden. Har levd på et snittforbruk på ca. 0,4l/mila i vinter, så jeg kan ikke klage. Og lite batteri gir kort ladetid. Har låst laderen på 10Amp og da tar det i snitt 3 timer fra tomt batteri. Kan leve med det.
Det som er mest overraskende er kjørestabiliteten langs motorvei i høyere fart. Bilen er dønn stabil og jeg savner ikke F11 et sekund.

 

Men takk for svaret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Men om du plotter inn VIN på BMW Connected så kommer vel opp pakkene du trenger? Skal kunne oppdatere via USB mener jeg :) 225xe er en god bil, tight og fin, sitter høyt med grei oversikt. Litt skummel A-stolpe, dødvinkel osv., men det er vanesak. Fint forbruk og stabil på veien :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
On 3/20/2022 at 5:08 PM, Mons1 said:

Det som er mest overraskende er kjørestabiliteten langs motorvei i høyere fart. Bilen er dønn stabil og jeg savner ikke F11 et sekund.

Veldig god bil, har F46 Gran Tourer og det er faktisk ein utruleg bra bil, men er heldigvis diesel.
 

On 3/20/2022 at 5:14 PM, Marius2002 said:

225xe er en god bil, tight og fin, sitter høyt med grei oversikt. Litt skummel A-stolpe, dødvinkel osv., men det er vanesak. Fint forbruk og stabil på veien :D 

Den A-stolpen er ekstrem.. Men utenom den så er det lite å klage på. Rulla 315.000km med min no uten noko særleg problemer. En undervurdert og litt ukjent modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...