Are_bmw Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 Hei, jeg har en bmw 3 serie 2008 modell før facelift. (E90) jeg har er problem hvor plutselig rød motorlampe og en gul bremselampe kom opp i dashbordet. Når jeg slettet feilkodene tok det to uker før disse varsellampene kom opp igjen. feilkodene jeg leste ut etter dette var de som er på bildene som er lagt ved. noen som vet hva problemet kan være? Jeg kan ikke se noen som har hatt det samme problemet. Jeg setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 Hvilken motor er dette? 4'er bensin? 316i/318i/320i? Sannsynligvis ikke en reell feil, men heller et "varsel" fordi du har passert 200k km, noe som er beregnet som "standard" levetid for en katalysator. Mulig en termostat som feiler eller en sensor. Om termostaten ikke fungerer så vil det gjøre utslag på motortemperaturen Relatert til bremsekraftforsterker. Merker du noe unormalt på bremsepedal? Ikke umulig med vakuumpumpe som er dårlig. Her kan det være en del rart, men det som er sikkert er at å kjøre med for lavt oljetrykk kverker motoren. Enkelte motorer har solenoider for å kontrollere oljetrykket og da kan feilen ligge i den. I verre tilfeller holder plastskinner til registerkjedet på å falle fra hverandre og vil tette igjen for oljeflyten i motoren. Andre feilkilder kan være blokkering i oljefilterhus og eller lekkasjer. Carly har et par "alvorlighetsgrader", men det er ikke alltid man får hele bildet ut fra feilkoder. Det med oljetrykk hadde jeg dog sjekket ut rimelig fort. Are_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are_bmw Skrevet Mars 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2022 På 28.3.2022 den 22.13, E.C. skrev: Hvilken motor er dette? 4'er bensin? 316i/318i/320i? Sannsynligvis ikke en reell feil, men heller et "varsel" fordi du har passert 200k km, noe som er beregnet som "standard" levetid for en katalysator. Mulig en termostat som feiler eller en sensor. Om termostaten ikke fungerer så vil det gjøre utslag på motortemperaturen Relatert til bremsekraftforsterker. Merker du noe unormalt på bremsepedal? Ikke umulig med vakuumpumpe som er dårlig. Her kan det være en del rart, men det som er sikkert er at å kjøre med for lavt oljetrykk kverker motoren. Enkelte motorer har solenoider for å kontrollere oljetrykket og da kan feilen ligge i den. I verre tilfeller holder plastskinner til registerkjedet på å falle fra hverandre og vil tette igjen for oljeflyten i motoren. Andre feilkilder kan være blokkering i oljefilterhus og eller lekkasjer. Carly har et par "alvorlighetsgrader", men det er ikke alltid man får hele bildet ut fra feilkoder. Det med oljetrykk hadde jeg dog sjekket ut rimelig fort. Skjønner, takk for svar! Jeg har ikke merket noe til bremseproblemer, jeg har testet at bremsekraftforsteren funker. Jeg burde nok sjekke opp hva som er problemet med oljetrykk siden dette kan være ganske alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are_bmw Skrevet Mars 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2022 På 28.3.2022 den 22.13, E.C. skrev: Hvilken motor er dette? 4'er bensin? 316i/318i/320i? Sannsynligvis ikke en reell feil, men heller et "varsel" fordi du har passert 200k km, noe som er beregnet som "standard" levetid for en katalysator. Mulig en termostat som feiler eller en sensor. Om termostaten ikke fungerer så vil det gjøre utslag på motortemperaturen Relatert til bremsekraftforsterker. Merker du noe unormalt på bremsepedal? Ikke umulig med vakuumpumpe som er dårlig. Her kan det være en del rart, men det som er sikkert er at å kjøre med for lavt oljetrykk kverker motoren. Enkelte motorer har solenoider for å kontrollere oljetrykket og da kan feilen ligge i den. I verre tilfeller holder plastskinner til registerkjedet på å falle fra hverandre og vil tette igjen for oljeflyten i motoren. Andre feilkilder kan være blokkering i oljefilterhus og eller lekkasjer. Carly har et par "alvorlighetsgrader", men det er ikke alltid man får hele bildet ut fra feilkoder. Det med oljetrykk hadde jeg dog sjekket ut rimelig fort. Er en 4’er bensin ja, 318i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå