Gå til innhold

Kun kald luft fra kupevifte? Varme ved høyt turtall

Loffgen
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått problem med at kupevifta kun blåser kald luft når motoren står på tomgang, og når jeg kjører som normalt. Visst jeg derimot trør på gassen, og holder høyt turtall så blåser den varm luft. Har sjekket kjølevæske og luftet systemet. Noen som har peilling på hva annet det kan være?

_BMW 535i 2002_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd fra hofta her, men du har ikke tilfeldigvis feilkode på Auxillary water pump? 

Mener V8ern har såpass lav tomgang at den trenger hjelp fra den elektriske pumpa for å få flyttet kjølevæsken. 

Fungerer "rest" funksjonen som den skal?

Edit: 

Leste først nå at du sliter med det samme ved vanlig kjøring også, da er det nok ikke det jeg foreslo...

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
På 29.3.2022 den 16.37, ///M-ini95 skrev:

Skudd fra hofta her, men du har ikke tilfeldigvis feilkode på Auxillary water pump? 

Mener V8ern har såpass lav tomgang at den trenger hjelp fra den elektriske pumpa for å få flyttet kjølevæsken. 

Fungerer "rest" funksjonen som den skal?

Edit: 

Leste først nå at du sliter med det samme ved vanlig kjøring også, da er det nok ikke det jeg foreslo...

Ja tror faktisk det ligger inne en feilkode på Aux water pump. Vet du hvor den står? Vil ikke motoren gått seg varm visst det hadde vært vannpumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...