low is a lifestyle Skrevet April 10, 2022 Share Skrevet April 10, 2022 Hei! Har en 525d m57d25 som har vært vanskelig i det siste. Når den står ute så sliter den med å få start. Den går leenge starteren å plutselig så hoster motoren litt også fyrern hvis den vil 😅 bare for å teste så har eg parkert den innendørs en hel dag så fyrte den med engang! Jeg mistenker kansje noe gløde relatert? Kommer ingen preheat melding når den pleier å starte. Men pleier å få preheat melding når den ikke starter. Ingen feilkode på diagnose dessverre 😅 setter stor pris på innspill hva som kan sjekkes for feilsøking! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 11, 2022 Share Skrevet April 11, 2022 Høres ut som enten problem med gløding eller med for lavt trykk i railen, f.eks. ved for mye retur fra en dyse. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 14, 2022 Share Skrevet April 14, 2022 (endret) På 11.4.2022 den 1.44, low is a lifestyle skrev: Hei! Har en 525d m57d25 som har vært vanskelig i det siste. Når den står ute så sliter den med å få start. Den går leenge starteren å plutselig så hoster motoren litt også fyrern hvis den vil 😅 bare for å teste så har eg parkert den innendørs en hel dag så fyrte den med engang! Jeg mistenker kansje noe gløde relatert? Kommer ingen preheat melding når den pleier å starte. Men pleier å få preheat melding når den ikke starter. Ingen feilkode på diagnose dessverre 😅 setter stor pris på innspill hva som kan sjekkes for feilsøking! Takk! Jeg holder en knapp på glødingen. Defekt en eller flere glødeplugger + evt gløde-styringen. Defekt Gløde-kontrolleren, trigger ikke feilmelding. Lavt rail-trykk vil mest sannsynlig bli fanget opp med feilkode og hvis railtrykket er for lavt, så vil aldri bilen gå som normalt. Spørsmålet er om bilen går som normalt når du får motoren i gang? Du skriver at bilen starter som normalt i varmen og det forklarer det meste. Glødepluggene bør skiftes hver 50-100km. Når pluggene blir dårlig, så kan de knekke gløde-releet(Som ikke er et rele, men en kontroller som ligger under innsuget. M57 er veldig lik en M47 bare med 2 syl ekstra. På M47 kan man bytte gløde-releet uten å ta bort innsuget. Det er uansett veldig enkelt å ta bort innsuget på M47/M57. Det kan hende at innsuget må bort for å bytte glødepluggene. Disse er et problem å få byttet for de kan finne på å knekke. Da har du et helvete. Veldig viktig å gjøre dette forsiktig og aldri med skrumaskin. Noen kjører motoren varm og så spraye kjølegass på pluggene og å få pluggene til å krympe. Jeg byttet selv om min M47 og det gikk uten problemer. Endret April 14, 2022 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 14, 2022 Share Skrevet April 14, 2022 (endret) 9 minutter siden, Mons1 skrev: Jeg holder en knapp på glødingen. Defekt en eller flere glødeplugger + evt gløde-styringen. Lavt rail-trykk vil mest sannsynlig bli fanget opp med feilkode og hvis railtrykket er for lavt, så vil aldri bilen gå som normalt. Spørsmålet er om bilen går som normalt når du får motoren i gang? Du skriver at bilen starter som normalt i varmen og det forklarer det meste. Glødepluggene bør skiftes hver 50-100km. Når pluggene blir dårlig, så kan de knekke gløde-releet(Som ikke er et rele, men en kontroller som ligger under innsuget. M57 er veldig lik en M47 bare med 2 syl ekstra. På M47 kan man bytte gløde-releet uten å ta bort innsuget. Det er uansett veldig enkelt å ta bort innsuget på M47/M57. Det kan hende at innsuget må bort for å bytte glødepluggene. Disse er et problem å få byttet for de kan finne på å knekke. Da har du et helvete. Veldig viktig å gjøre dette forsiktig og aldri med skrumaskin. Noen kjører motoren varm og så spraye kjølegass på pluggene og å få pluggene til å krympe. Jeg byttet selv om min M47 og det gikk uten problemer. SLETT DENNE!!! Endret April 14, 2022 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå