Amund-Joel Skrevet April 16, 2022 Share Skrevet April 16, 2022 hei. har en e39 530d som går dårlig cirka 15 sekunder 0-100 har koblet til med inpa og da fikk jeg denne feilkoden opp feilkoden er da for sensoren som sitter oppå dieselfilteret men når jeg sjekket diesel trykket så hadde jeg 4 bar å det er jo helt perfekt. jeg slettet feilkoden men når jeg ruset motoren så kom feilkoden tilbake med engang. er det mulig at den mister trykk når jeg ruser den? har også lagt merke til at den måleren i dashbordet går bare til 20L pr 100km ved flat pedal. diesel filtret er relativt nytt bare gått noen tusen km og er et bosch filter så tviler på at det er et tett diesel filter. prøvde å plugge ut luftmassemåleren å da går den veldig godt men hvis man gir full gass så stopper motoren å den går inn i nødmodus. er det noen som har hatt samme eller lignende problem? har googlet meg grønn men finner ingen som har hatt samme problem. bilen skal være chippet til 235hk i følge forrige eier hvis det har noe å si. setter stor pris på alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 16, 2022 Share Skrevet April 16, 2022 Jeg klarer ikke å se hva feilkoden er. Det er for dårlig oppløsning på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund-Joel Skrevet April 16, 2022 Forfatter Share Skrevet April 16, 2022 hei otis takk for svar. jeg fikk ikke til å få bildet i rett størrelse så har skrevet feilkoden under og oversatt den til norsk. 4693 pre-forsyning trykksensor Feilfrekvens: 1Logistikkteller: 40 Motorturtall 0,00 rpmLufttemperatur 12,22 grader CInjeksjonsmengde 30,72 mm^3 Skinnetrykk 0,00barFeil oppstod ved 209000,00 km Feil ikke til stede for øyeblikket Åpenkrets eller kortslutning til B+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 16, 2022 Share Skrevet April 16, 2022 Den feilen har ikke kommet opp når motor har gått ivertfall så her er det nok noe mer muffens som dårlig tuning, trykklekasje, tett eksos, tett imnsug osv på så gammel motor må man se på livedata vist du ikke ser noen åpenbare feil i motorrom God start kan være å sette den til originalt program med ista Sjekk ting som feks lmm verdier på tomgang, ladetrykk ved full last, kan det være automatkasse som slår ut feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund-Joel Skrevet April 17, 2022 Forfatter Share Skrevet April 17, 2022 jeg leste ut den koden etter at bilen hadde vært i gang så jeg slettet da koden og startet bilen og koden kom ikke opp men med engang jeg ruset motoren så kom koden. så er vel et tegn på at den ikke klarer å holde et konstant trykk? hadde en lekasje på returslangen under bilen for ikke så lenge siden men det er nå fikset så har ikke flere lekasjer nå. er rak rør fra katalysator og det ble kjørt katalysator rens på bilen rett førr jeg kjøpte den så er vel tvilsomt men kanskje. ladetrykk regner jeg med er lavt hvis den ikke får nok diesel. har også byttet begge diesel pumpene i forbindelse med at bilen ikke startet tidligere men var bare en dårlig jording. byttet pumpen i tanken med en ny pierburg pumpe og pumpen under bilen ble byttet med en pumpe fra en 525d som hadde gått 360000km uten pumpe bytte. var ute å kjørte i dag å når jeg hadde kjørt rolig en stund og da ga full gass så gikk den til 20L pr 100km men etter mye hard kjøring så gikk den bare opp til 10L pr 100km ved flat pedal. leste også på et tysk forum at hvis sensoren i diesel filtret er ødelagt så viser den en erstatnings verdi på 4 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå