Gå til innhold

Klimaanlegg

F11 bimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Plutselig en dag begynte klimaanlegget mitt å blåse veldig svakt på normal modus, men om jeg tar den på max då blåser den med full styrke.. noen som vet? Har prøv å trykket på alt og alle instillingene og slikt.. har tadd diagnose men bare med carly.. noen som egentlig vet hva dette på bildene betyr?

0ED120E1-FCDC-4BA6-9E2A-9E6233BA225F.png

C02F1FF6-CC9A-4EB6-9D5E-18BC81C9A86A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første feilkoden kommer opp på alle F serier jeg har testet, så se bort ifra den. 

Den andre skjønte jeg ikke stort av. Anbefaler diagnose med ISTA fremfor carly. 

Men sånn ren gjetning høres det litt ut som motstand til vifta som ikke fungerer slik den skal hvis den blåser fult hvis du setter den på MAX, og du ellers ikke får regulert den. 

Er litt demonteringer for å få den ut, så kan være verdt å spandere ny kupevifte også så du slipper samme jobb to ganger senere. 

Btw, du har ingen feilmeldinger på batteri eller slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2022 den 13.22, ///M-ini95 skrev:

Den første feilkoden kommer opp på alle F serier jeg har testet, så se bort ifra den. 

Den andre skjønte jeg ikke stort av. Anbefaler diagnose med ISTA fremfor carly. 

Men sånn ren gjetning høres det litt ut som motstand til vifta som ikke fungerer slik den skal hvis den blåser fult hvis du setter den på MAX, og du ellers ikke får regulert den. 

Er litt demonteringer for å få den ut, så kan være verdt å spandere ny kupevifte også så du slipper samme jobb to ganger senere. 

Btw, du har ingen feilmeldinger på batteri eller slikt? 

Jo har fått opp battery discharge, men tenkte dette også kunne være på comfort accses siden noen av håndtakene er ødelagt.

har bestilt ny motstand nå og så på video, hvis dette er rett video så ser det ikke ut som det er så veldig mye jobb å bytte akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kraftig nok trekk, så vil bilen selv kutte ut visse "komfort" funksjoner for å spare strøm. 

Jeg har selv vært borti det med min en vinter da bilen plutselig varslet for "high discharge". Da fungerte vifta kun på full og alle andre innstillinger kom det minimalt eller ingenting ut fra. 

På min var det bare en bug i bilens software som gjorde at den varslet om high discharge til tross for at alt var bra, men jeg opplevde iallefall akkurat det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede fra E6x kunne bilen sakse ut comfort-features som el-seter og varmeapparat om den tror at det er dårlig med strøm. Hvis du med "max" mener defroster så er den ansett som en sikkerhetsfunksjon (mot dugg) så den vil slå inn. Jeg hadde ikke bare oversett batterivarsler på en sånn bil. Hvis du mener at noe trekker strøm så ta sikringa til det og evt. koble ut og kod vekk modulen fram til du får fikset problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Hvis du har kraftig nok trekk, så vil bilen selv kutte ut visse "komfort" funksjoner for å spare strøm. 

Jeg har selv vært borti det med min en vinter da bilen plutselig varslet for "high discharge". Da fungerte vifta kun på full og alle andre innstillinger kom det minimalt eller ingenting ut fra. 

På min var det bare en bug i bilens software som gjorde at den varslet om high discharge til tross for at alt var bra, men jeg opplevde iallefall akkurat det samme. 

Hvordan fikk du fikset dette da når ditt klimaanlegg ble svakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, F11 bimmer skrev:

Hvordan fikk du fikset dette da når ditt klimaanlegg ble svakt?

Rakk ikke gjøre stort mer enn bare å kjøre kontrollplan på den aktive feilkoden som forårsaket det. ISTA ga tilbakemelding om at det bilen målte av strømtrekk med motor avskrudd, var innenfor grensene og at feilkoden dermed er en bug som må rettes med en Istep oppdatering. 

Dagen etter var bilen helt fin igjen og har ikke opplevd det siden (snart 3 år siden). 

Ville forsøkt å ordne strømtrekket ditt først hvis du vet dørhåndtakene tuller og lade opp batteriet, for så å sjekke om feilen blir borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...