Gå til innhold

BMW E30 320I 1986 turbo godkjenning


Buffa
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E30 1986 med m20b20 motor, planer om og oppgradere med trubo. Noen med erfaring i og få dette godkjent? Som har noen tips om hva som må til for å få godkjent turbo hos BT. Tenkte ikke å dra ut mengder med krefter men rundt 200. 

Ting jeg vet er byttet i understell 

Fjærbein 51mm

Skivebremser bak

Regner med noe mere må til.

 

 

 

 

 

Endret av Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Buffa skrev:

Har en E30 1986 med m20b20 motor, veldig i vurdering og lyst til og montere turbo. Noen med erfaring i og få dette godkjent? Som har noen tips om hva som må til for å få godkjent turbo hos BT og om det er mulig uten for mye pes. Tenkte ikke å dra ut mengder med krefter men tett under 200hk kanskje. 

Ting jeg vet er byttet i understell 

Fjærbein 51mm

Skivebremser bak

Regner med noe mere må til.

 

 

 

 

 

Mosselman i Holland leverte godkjente kit til E 30, på 80 tallet, det gikk flere 325 med kit, de hadde ca 220 hk.

 

https://www.mosselmanturbo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til att de bare har til nyere modeller, tror jeg har funnet kit på qualitec. Spørsmålet er vell mere om det er noe vanskeligere å få godkjent det kontra bytte motor til noe større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2022 at 10:05 AM, Buffa said:

Ser ut til att de bare har til nyere modeller, tror jeg har funnet kit på qualitec. Spørsmålet er vell mere om det er noe vanskeligere å få godkjent det kontra bytte motor til noe større. 

Svaret er vell ja. 

Feks montering av M50b25 så har du jo 192hk. Trenger samme understell, og papirer på hvor motor kommer fra (holder gjerne med kjøpskontrakt)

Skal du ha turbo so må du ha benkepapirer for å dokumentere effekt osv. Kansje en motorstyring for å få justert inn alt skikkelig osv. Samt turbo montering på en M20 krever jo en del arbeid. Men ingenting som ikke har blitt gjort før.  dyser, intercooler, trykkrører,++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2022 den 8.50, Reset skrev:

Svaret er vell ja. 

Feks montering av M50b25 så har du jo 192hk. Trenger samme understell, og papirer på hvor motor kommer fra (holder gjerne med kjøpskontrakt)

Skal du ha turbo so må du ha benkepapirer for å dokumentere effekt osv. Kansje en motorstyring for å få justert inn alt skikkelig osv. Samt turbo montering på en M20 krever jo en del arbeid. Men ingenting som ikke har blitt gjort før.  dyser, intercooler, trykkrører,++

Som f eks bremser osv, holder det med kjøpskontrakt der også på hvor de eventuelt kommer fra? 

Har også hørt att 325 bremser har vert godkjent før med opp til 218 hk. Men finner ikke noe spesifikt om dette og henvise til i en eventuelt søknad. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...