Gå til innhold

E92 - Registrere nytt batteri

6cyl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg må bytte batteri i min 2006 e92 siden comfort access systemet fungerer litt random, og blir stadig verre. Har lest at batteribytte sannsynligvis vil løse dette, og det er sikkert tilfelle også, merket i vinter at batteriet begynner å bli litt dårlig. BMW er jo noen strømkrevende biler.

Har INPA og kan registrere nytt batteri, men litt usikker på om jeg skal velge vanlig bly-batteri eller EFB batteri? Er det noen klare fordeler med EFB batteri i en 2006 mod, og må det isåfall også kodes om med ncs expert e.l. (holder ikke å registrere nytt i INPA) ?

Om jeg bytter det ut med vanlig bly-batteri (som satt i fra før), så ser jeg at det stort sett selges 74 ah. Det som satt i var 70 ah. Må jeg da også kode om det nye batteriet til 74 ah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EFB går som vanlig/wet. Du trenger ikke å endre kapasitet, det er vanlig at man registrerer den nærmeste kapasiteten under (Ved mulighet på 70Ah og 80Ah i bil og 74Ah batteri registreres det på 70Ah i bil). 

Jeg mener at du ikke får noen særlige fordeler med EFB nødvendigvis, men hvis det er det du har fått en bra deal på så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og legge til  Comfort access systemet er veldig kjent for og ryke etter noen år, der må en bytte håndtak/ene, det vil ikke løse seg ved batteriskift.
Ville no i hvert fall sjekket batteriet da får du bytter?  det måler man jo enkelt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...