Jakey Skrevet Juli 24, 2022 Share Skrevet Juli 24, 2022 Hei, Har hatt problemer med bilen når den blir varm at den dauer, og vanskelig å starte. Når jeg kjøpte bilen, så koblet jeg ut LMM, så virket den hele veien hjem. Etterpå så har den dauet under kjøring og vært vanskelig å starte. Kjøpte diagnose utstyr og ny LMM, byttet den. Får opp feil på "air-mass flow sensor) Hva kan være galt? Fikk masse andre feilkoder også, men disse er slettet og kom ikke tilbake etter jeg startet bilen. Har ikke kjørt med den siden, men tenkte og ta en tur i dag for å se hvordan den er. På forhånd takk. Mvh. Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 24, 2022 Share Skrevet Juli 24, 2022 Dårlig veivsensor på M52 er ganske typisk, da vil bilen dø ut på varm motor og slite med å starte. Det blir heller ikke noe bedre om noen har byttet til uoriginale deler tidligere på f.eks. veiv- og kamsensor. LMM vil nok ikke gi de symptomene du har fått og om du har kjøpt en uoriginal en så hadde jeg ikke kastet det gamle helt enda. Hva leser du feilkoder av med? Jakey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Juli 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2022 @E.C. FIkk opp disse feilkodene etter jeg var ute å kjørte nå med Icarsoft CR PRO, tok smart scan: 1. Crankshaft sensor 2. Air-mass flow sensor 3. CAN DME load signal 4. Intermittent interface 5. Auxiliary water pump 6. Thermal Oil sensor defective Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2022 Share Skrevet Juli 24, 2022 Ec hadde helt rett. Veivsensor. Deretter kan du se nærmere på lmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Juli 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2022 (endret) @E.C. @Otis Da er det denne jeg skal bestille? Er det kun orignal BMW som gjelder? Er det noen som vet noe om de andre feilkodene? Så jeg får bestilt de rette delene. så etter kjøreturen på at det har kommet ut kjølevæske fra skruen på thermostathuset (det i plastikk) var også kommet ut kjølevæske fra tanken på radiator mot toppen av tanken. Endret Juli 24, 2022 av Jakey Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2022 Share Skrevet Juli 24, 2022 Om det er rett skiltnummer du har lagt inn, så er det rett del. Det sies at man absolutt bør ta original del på veiv og kam sensor, selv om de er dyrere. Lekkasje på kjølesystem og pakninger er meget vanlig på bmw bensin fra noen år tilbake. Skiftes ut med nytt. Som oftest oe eller oem. Jakey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 24, 2022 Share Skrevet Juli 24, 2022 Hadde nok kjøpt originalt. Alternativt Siemens VDO om du får tak i en slik, men prisen tror jeg er tett på original. Den kan forresten sitte litt godt der foran, så du bør ha en god tang til å få dratt den ut. Du må også løsne viskosevifta for å komme til, så da trenger du en 32mm fastnøkkel, gjengene på vifta er links. Termostathus i plast har hatt vane for å ha sprekker på disse. Jeg bestilte et i aluminium fra statene i min tid. Kamsensor har ca. samme problemer som veivsensor på disse. Om du tenker å ha bilen en stund så er det kanskje like greit å bytte begge med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Juli 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2022 @E.C. Tusen takk for svar. Har planer om å beholde den en stund så får ta å bestille begge sensorer. Har allerede bestilt og fått termostathuset så får bli neste gang det ryker 😄 E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå