Lucassj Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 hei, vi skal kjøpe 2 søyler bukk for å ha hjemme, men jekk festene på min e39 er rustet og trykkt oppi, noen ide on det går å løfte en plass så jeg får sveiset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 Kan løfte bak bl.a på traversforingene. Må bare improvisere litt. Bytta alle mine 4 for ett par år siden, og fant ut det var mye enklere på gulvet helt oppjekka på den sida man jobber på. Har også 2 søyler selv men det er mye arbeid som går både fortere og enklere på gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 Jeg har ikke brukt jekkfestene på 6 år da mine også er litt slitne (men ikke trykket inn). Med lang nok jekk kan du nå helt til diffen bak. Skal du ha hele bilen opp så er det eget jekkepunkt på travers foran, pleier å starte der. Støttebukker foran går under der traversen festes inn i karosseri. Bak er det jekking på diff og du får satt de store bukkene fra f.eks. Biltema under travers, må bare lirke de forbi stabstaget. Prøver å bruke en gammel gummimatte mellom bukk og travers for å ikke lage så mange merker i alu. Det hjelper å kjøre opp hjula på planker først, for å komme lettere til med jekk under. Slik henger min nå med alle hjul oppe fra bakken: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå