Gå til innhold

E30 Bremser

Buffa
 Share

Anbefalte innlegg

skal bygge turbo i min E30 og fikk har fått godkjent søknad fra BT. og der fikk jeg til svar att jeg må opp på minst 295mm bremser fremme, noen som har forslag om hvilke og hvor man eventuelt kjøper ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett er det du har da? Har du vanlig fjørbein eller M3 fjørbein? Skal du kjøre kantfelger med flatt senter mtp klaring bakside felgsenter/caliper? Er det viktig at det ser tøft ut eller skal det tåles å brukes uten å ødelegge skiver? 

Skal du gjøre det enkelt og bra for deg selv så er det E30 M3 fjørbein fra KW med 5 bolt e28 hjulnav og E36 M3 calipere og skiver. Du kjøper også en spacer på ca  12.8mm som er lagd for oppsettet som monteres mellom hjulnav og skive. e36  m3 3.0 og 3.2 er forøvrig i praksis de samme da forskjellen var at 3.2 hadde flytende skiver, men dem er somregel oppbrukt og folk har nedgradert til f.eks ebc. 

- er forskjell på bremseinnfesting forran på m3 og vanlig til info. 

- Diverse kit med porsche finnes og mange har godkjent med dette. Dem er derimot vanskelig å kombinere med mye kant da de caliperne er veldig tykke kombinert med skiver med lite offset slik du må space på utside av skive for å få på hjul. 

- Wilwood fra Ireland engineering. 

- Alpina 4x100 296mm, men dette er du egentlig 10 år for sent ute til. Det er vanskelig å finne i dag. Det finnes derimot noen calipere som skal være like uten at jeg husker hvilke. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hsd skrev:

Budsjett er det du har da? Har du vanlig fjørbein eller M3 fjørbein? Skal du kjøre kantfelger med flatt senter mtp klaring bakside felgsenter/caliper? Er det viktig at det ser tøft ut eller skal det tåles å brukes uten å ødelegge skiver? 

Skal du gjøre det enkelt og bra for deg selv så er det E30 M3 fjørbein fra KW med 5 bolt e28 hjulnav og E36 M3 calipere og skiver. Du kjøper også en spacer på ca  12.8mm som er lagd for oppsettet som monteres mellom hjulnav og skive. e36  m3 3.0 og 3.2 er forøvrig i praksis de samme da forskjellen var at 3.2 hadde flytende skiver, men dem er somregel oppbrukt og folk har nedgradert til f.eks ebc. 

- er forskjell på bremseinnfesting forran på m3 og vanlig til info. 

- Diverse kit med porsche finnes og mange har godkjent med dette. Dem er derimot vanskelig å kombinere med mye kant da de caliperne er veldig tykke kombinert med skiver med lite offset slik du må space på utside av skive for å få på hjul. 

- Wilwood fra Ireland engineering. 

- Alpina 4x100 296mm, men dette er du egentlig 10 år for sent ute til. Det er vanskelig å finne i dag. Det finnes derimot noen calipere som skal være like uten at jeg husker hvilke. 

Takk for utfyllende svar! Budsjettte mitt er ikke så veldig stort så ser etter en løsning som ikke koster alt for mye. Fjørbein er fra 325 understell 51mm. 

Felgene jeg kjører med nå er brock b1 med endel kant og lavt inpress. så jeg spacer ut 3 mm allerede på originale bremser. Så regner med jeg må finne annen løsning mtp hjuloppsett etter jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...