Gå til innhold

Automatkasse E91 2011 mod 318i Touring

sveipa2
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Automatkassen på min 318i Touring har problemer med å gire både opp og ned i bratte bakker.

Km stand er: 111000 

Har nylig fått skiftet olje og ny bunnpanne med filter på Autopower og nullstilt adapsjonsverdiene.

Dette gjelder spesielt i lange litt seige/bratte motbakker. Da girer den ikke opp nesten uansett hvor mye gass-pådrag jeg gir.

Den er heller ikke så villig til og gire ned igjen i nedoverbakker. Autopowers diagnose av girkassen viste ingen feil.

Derimot fant de feil på Lamda/Nox sensor

Autopower mente at Bilia (muligens) hadde bedre diagnose forutsetninger siden de sannsynligvis hadde direkte kontakt med BMW i Tyskland.

Tok nok en diagnose på kassen på Bilia med samme resultat der mekaniker sa at så lenge Lamda/nox er gåen, så vil man ikke få korrekt resultat

av diagnosen på kassa. Er det sånn at hvis jeg bytter Lamda/nox sensorene så vil girkassen bli "normal"?

På kjøring til feks Geilo, så er det bare den bratte lange bakken ved Hagafoss som er problemet. Da nekter kassa og gire. 

På tur opp til Holmenkollen har jeg samme problem som Hagafoss.

Av og til girer den litt hardt ved kald kasse både i nedover og oppoverbakke. Virker som om clutchen kvier seg for og slippe taket.

Ellers oppfører kassa seg normalt, men kunne ha vært ivrigere på å gire i cruising på flat mark, da jeg føler at jeg daukjører motoren til tider.

Hvilket verksted er best på disse kassene i Oslo området?

Bør jeg Flushe kassen? Autopower mente de fikk ut 5 liter ved bytte av olje.

Håper på svar her inne da BMW følelsen ved kjøring nå er ikke eksisterende og jeg har heller ikke hatt bilen lenge

IMG_364011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...