Gå til innhold

Shell Helix HX8 erfaringer?

matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Bytter olje hver 10000km på min 530d n57,å har hele tiden brukt Gulf olje.Nå er gs utsolgt for denne selvfølgelig. Noen som har erfaring med Shell Helix HX8 oljen?

For endel år tilbake hvar det jo mange motorer som gikk til dundras pga nettop Shell helix oljen,og siden da har ikke jeg brukt en dråpe av shell olje. Men regner med at denne oljen har en annen kvalitet idag en for 30 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lysken skrev:

Hvorfor ikke Febi sin olje som GS også selger? Når du bytter med intervall på 10k km, så kan du trygt benytte enhver olje som er sertifisert.

Joda sant det,men febi olje har jeg aldri hørt om .Ser jo de selger det,men for alt jeg vet så er det sikkert en bra olje det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.shell.com/business-customers/lubricants-for-business/news-and-media-releases/2018/shell-remains-as-bmw-recommended-oil-supplier.html

Det er den offisielt anbefalte oljen ut 2022. Da kan du bruke den.

Med intervaller på 10k km vil jeg egentlig tro at nesten enhver moderne helsyntetisk olje vil fint kunne brukes på en litt eldre motor, så lenge viskositeten er riktig. Det er primært intervaller på 30k km som er uheldige, særlig i kombo med at enkelte folk skal drøye det litt ekstra og kanskje kjører 40k km over 4 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har brukt alt fra Liqui Moly, Valvoline, Mobil 1, Motul, etc. Personlig så tror jeg olje er olje, så lenge de har de riktige spesifikasjonene, som LL-04 på BMWer og man bytter den hver 10.000km/12mnd - det som inntreffer først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...