kesstuning Skrevet September 11, 2022 Share Skrevet September 11, 2022 Hei, har en 535d som ryker masse svart røyk ved full gass/kickdown, trodde først det kunne være pga dpf var gåen så monterte downpipe og fikk lagt inn tune men bilen ryker svart fortsatt. Har byttet maf sensor og luftfilter uten hell, tatt ordentlig diagnose hvor jeg kun får opp 25ce00(boost pressure sensor upper physical limit exceeded) begynner og mistenke ladetrykk lekk og har inntrykk av at rykingen begynner når store turbo begynner og lade. Fikk også logget bilen hvor de som logget mente at det var en del turbolag fra liten til stor. noen ide? Setter pris på all hjelp😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 11, 2022 Share Skrevet September 11, 2022 Det ryker ikke akkurat mindre av at du fjerner dpf og legger inn en tune, så det var kanskje ikke den riktige enden å starte feilsøkingen i. MagnusAG99, Krisfje og uglefossen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesstuning Skrevet September 11, 2022 Forfatter Share Skrevet September 11, 2022 12 minutter siden, E.C. skrev: Det ryker ikke akkurat mindre av at du fjerner dpf og legger inn en tune, så det var kanskje ikke den riktige enden å starte feilsøkingen i. Utrolig givende svar😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet September 11, 2022 Share Skrevet September 11, 2022 Har akkurat flashed min på nytt i dag pga svart røyk,ble bra med nye Tunning fil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 11, 2022 Share Skrevet September 11, 2022 (endret) Sot = røyk, dpf fjerner sot/røyk. Remap gir gjerne mer sort røyk. Du har gjort det som i alle normale tilfeller gir mer røyk og ikke mindre, men det har kanskje ikke personen som remappet deg fortalt, noe vedkommende burde. 11 minutes ago, kesstuning said: Utrolig givende svar😊 Det er jo det, om du faktisk leser og forstår det som står i starten av setningen. Endret September 11, 2022 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesstuning Skrevet September 11, 2022 Forfatter Share Skrevet September 11, 2022 1 minutt siden, E.C. skrev: Sot = røyk, dpf fjerner sot/røyk. Remap gir gjerne mer sort røyk. Du har gjort det som i alle normale tilfeller gir mer røyk og ikke mindre, men det har kanskje ikke personen som remappet deg fortalt, noe vedkommende burde. Jeg er fullstendig klar over hva dpf er og hvordan det fungerer, greia er at den røyk like mye med dpf montert og orginal software, og jeg vet også godt hva som er innenfor normalen av røyk, men denne er ekstrem. Derfor jeg lurer på om det kan være lekk på trykkrør o.l og hvor jeg evt burde starte visuell feilsøking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 11, 2022 Share Skrevet September 11, 2022 Hvis du er klar over det så bør du kanskje ikke introdusere et ekstra usikkerhetsmoment som en remap som potensielt fører til at det ryker, slik at du ikke vet om bilen nå ryker pga. ditt opprinnelige problem eller om du har "fikset det" og det nå ryker pga. tune. Derav har du startet i feil ende etter min mening. Du har et konkret feilmelding på en sensor, kanskje du burde sjekke hvilke verdier den viser. MagnusAG99 og Krisfje reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå