Gå til innhold

For de som ønsker ssd i sin CIC enhet.


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert SSD i min CIC enhet og har backup av HDD på pc (Dette kan være lurt for de som bare ønsker backup av harddisk også)

Jeg følgte denne guiden her:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1426773

Dvs jeg brukte istedet Hdguru for å klone hdd da jeg fikk noe problem med å prøve å boote min pc med Ultimate boot cd, dette funker da fint for de som kun ønsker å bytte til ssd uten å øke kapasiteten til musikk osv... regner ikke med det blir aktuelt i mitt tilfelle da jeg skal montere inn en Android/Carplay boks i tilegg.

Jeg kjøpte da SYBA SD-ADA45006 Dual Compact Flash to 44 Pin IDE 2.5 inch Adapter Enclosure på Ebay, samt Sandisk CF Extreme Pro fra en Norsk sjappe, det er andre som har brukt Pata SSD, men jeg tror dette er værre og få tak i samt det er ikke alle som har fått alle typer til å fungere.

Sata til ide og Sata til usb overganger hadde jeg liggende, disse finner man anyway over alt på Ebay, Aliexpress osv...

Så i hovedtrekk det jeg gjorde var å demontere hdd fra cic i bil, kople denne til pc og la den dure i 30-45 min ish for så å kople ssd til pc og overføre image til denne, tok vel ca 20 min ish.

Deretter plugga jeg inn i bil igjen og da var det tut og kjør.

Har ikke fått prøvd den noe særlig, men skal komme med tilbakemelding.

Ellers så har jeg jo en Kopi av hdd nå på NAS'en min, så den er ganske safe :) 

Som sagt så kan man med metoden i linken også øke kapasiteten på lagringsplass, orginal disken er på 80GB mens denne er på 128GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at denne tråden er feilplassert, så mulig admin kan flytte.

Anyway, har ikke brukt bilen siden dette ble postet, men satte meg inn i bil i dag og det tok ikke mange sekundene før Navi var oppe å gikk i motsetning til tidligere med HDD, så so far so good 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...