Sandviken drekk og mekk Skrevet September 26, 2022 Share Skrevet September 26, 2022 Hei, jeg var akkurat igjennom EU-kontroll med min E39 og fikk feil på blinklys bak. Bilen har blitt godkjent før med røde blinklys bak, men hold visst ikke kravene. Er det noen som vet om noe lovverk rundt dette og evt. hvor dette står? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 26, 2022 Share Skrevet September 26, 2022 (endret) Er bilen importert på spesielt grunnlag (1-15) eller lignende? Står det anmerket noe i vognkort angående lys? Kravene står i Kjøretøyforskriften 28.4 RETNINGSLYS 5. Bil skal ha minst to lykter foran, minst to bak og minst en på hver side som gir oransje, blinkende retningslys. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_28#§28-4 Endret September 26, 2022 av Lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 26, 2022 Share Skrevet September 26, 2022 Bytt til grønne(!) pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet September 27, 2022 Share Skrevet September 27, 2022 Hvordan ser lysene dine ut da? Så vidt jeg vet ble E39 levert med oransje blinklys også i USA (der de også tillater røde blinklys). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå