Gå til innhold

Bilen min kan ikke lade smart.

Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2018 740e. Den er faktisk ikke i listen over bilene som har smartlading. Fikk det dessuten bekreftet da jeg prøvde å aktivere dette i appen fra min strømleverenadør, Haugaland Kraft: "Bilen din mangler dessverre muligheten for smart lading". Av 5'er og 7'er-hybrider ser jeg kun 530e og 745e er i listen. Er ikke det veldig rart at utvalgte modeller ikke har dette? Hvorfor skulle BMW unnta akkurat modellene 740e og 545e?

Kan de med 545e bekrefte at denne ikke kan lades smart?

Er dette noe som kan fikses med en software-oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ove67 skrev:

Har en 2018 740e. Den er faktisk ikke i listen over bilene som har smartlading. Fikk det dessuten bekreftet da jeg prøvde å aktivere dette i appen fra min strømleverenadør, Haugaland Kraft: "Bilen din mangler dessverre muligheten for smart lading". Av 5'er og 7'er-hybrider ser jeg kun 530e og 745e er i listen. Er ikke det veldig rart at utvalgte modeller ikke har dette? Hvorfor skulle BMW unnta akkurat modellene 740e og 545e?

Kan de med 545e bekrefte at denne ikke kan lades smart?

Er dette noe som kan fikses med en software-oppdatering?

Nå har vel du første generasjon ladbar hybrid fra BMW, så da sammen med F30 330e, F15 40E og da 740e, der alle er basert på en 2.0 bensinmotor, B4820B (mener jeg huske). Om du har en Easee ladeboks, Zaptec e.l. kan du vel heller styre smartlading der, fremfor fra bilen, om den ikke har det? :) 545e er jo heller ikke lik din, da det er samme hybrid som 745e, X5 45e. Mulig det er software i bilen som styrer det uansett. Men det kan vel folk med F30 330e si noe om, e.l. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Hallgrim86 said:

Om formålet er å lade på det tidspunktet det er billigst er det vel samme tidspunkt hver dag? Jeg har ikke giddi å sette opp smartlading, bruker Easee og har satt lading til natten. 

Jada. Jeg har idag satt opp lading til start kl. 02 om natten. Men så skjer det av og til at strømmen er enda billigere f.eks. lørdag ettermiddag. Ingen stor deal - sikkert ikke veldig mye penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, fupsaker said:

Nå har vel du første generasjon ladbar hybrid fra BMW, så da sammen med F30 330e, F15 40E og da 740e, der alle er basert på en 2.0 bensinmotor, B4820B (mener jeg huske). Om du har en Easee ladeboks, Zaptec e.l. kan du vel heller styre smartlading der, fremfor fra bilen, om den ikke har det? :) 545e er jo heller ikke lik din, da det er samme hybrid som 745e, X5 45e. Mulig det er software i bilen som styrer det uansett. Men det kan vel folk med F30 330e si noe om, e.l. :) 

2-liter bensinmotor på 258 hk, ja. Men jeg ser jo i8 kan smartlades og den er jo eldre. Men da skjønner jeg ikke hvorfor ikke 545e ikke kan smartlades. Eller kanskje de har glemt å ha denne med i listen?

Har ikke noen av de ladeboksene, nei. Husker ikke helt hva den heter, Micro ettellerannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...