Gå til innhold

Oppgradere subber i F01


Anbefalte innlegg

Har lest mye på det store internett om ulike oppgraderinger til F01 med 677 L7 anlegget, men klarer ikke å bli helt klok..

Har pr. Dags dato 677 HiFi DSP med oppgraderte elementer i dører foran, samt en ekstra ekstern subwoofer i bagasjerommet. 

Lydbildet er egentlig helt fantastisk, det beste jeg har hørt i noen som helst bil egentlig, men jeg vet jo at det er mulig å få det til å bli enda bedre..

Det jeg funderer på er å bytte ut subbene under setene foran. Bavsound Ghost er utelukket, da disse tydeligvis ikke holder mål over tid (sprenges av forsterker, ifølge dem selv).

Lurer da på om det er noen har erfaring med å oppgradere subbene i 677 anlegget? Bilradiospesilisten har jo en del å velge mellom, men det står ikke oppgitt om disse er oppgraderinger for 677/HK anlegg..🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er eit firma i Fosnavåg, Bass Brothers, utruleg dyktige folk. Send dei ei melding på Facebook og spør der :-)

Eg har oppgradert med forsterker og subbar under seta derifrå, veldig godt fornøgd (ikkje samme bil, men kompetansen deira er den samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
9 timer siden, Lysken skrev:

Her kan du lese alt du trenger å vite om oppgradering av 677 HK-systemet:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1879008

 

Takker! 😊

Leser der at Earthquake SWS-8Xi er den "beste" løsningen. Da må/bør man ha ekstern forsterker for full effekt.

Skrives også at hvis man har sub i bagasjerommet (slik jeg har), så anbefales ikke Eartquake subbene, da de høye frekvensene spiller dårligere enn originalsubbene..

Ser ut som jeg får beholde oppsettet slik det er, spiller uansett bedre enn originalt H/K anlegg i hvilken som helst BMW jeg har prøvd 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...