JoachimStenseng Skrevet November 8, 2022 Share Skrevet November 8, 2022 Etter å ha brukt parkbremsen her en dag så ble lampen gul da jeg slo av parkbremsen igjen. Åpnet mekanismen i bagasjerommet og det var tydelig at wirene ikke gikk lett i strømpene lengre. Knekte den til ene hjulet rett av da jeg skulle se på den siden hjulet allerede var tatt av. Jeg regnet med at det var blitt motstand et sted som gjorde at mekanismen sluttet å virke lengre så jeg åpnet alle deler på den for å se, og alt ser veldig bra ut. Tok av magneten og snurret på den akslingen og alle hjul og akslinger går fint. Men den virker fortsatt ikke når jeg har fjernet wirene. Alle 3 sikringene tilhørende har jeg sjekket, og de ser OK ut. Noen som vet om man må nullstille eller initere enheten igjen før man får det til å virke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2022 Share Skrevet November 8, 2022 (endret) Går motoren da? En annen svakhet er at tannhjulet blir sprø og smuldrer opp, finnes repareringskit og masse videoer om dette på bla. Youtube. Endret November 8, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 8, 2022 Forfatter Share Skrevet November 8, 2022 Tannhjulet er helt fint. Åpnet alt der og tittet, og alt der er helt fint og oppfører seg veldig fint. Jeg tror ingenting virker når jeg prøver å trykke på knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2022 Share Skrevet November 8, 2022 Da må du sjekke om motoren går. Sett 12v på den direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 8, 2022 Forfatter Share Skrevet November 8, 2022 Sjekker. Takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 9, 2022 Forfatter Share Skrevet November 9, 2022 14 timer siden, Reef89 skrev: Da må du sjekke om motoren går. Sett 12v på den direkte. Prøvde å sette strøm direkte fra batteriet på den nå, men det skjer ingenting. Må vel kanskje styres via noen andre ledninger for at den skal gå ettersom det er så mange kabler som går inn i den? IMG_0873.HEIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2022 Share Skrevet November 9, 2022 Her er bilde over ledningene ihvertfall. Jeg klarer ikke å lese meg frem til hvilke ledninger som bestemmer hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 9, 2022 Forfatter Share Skrevet November 9, 2022 3 minutter siden, Otis skrev: Her er bilde over ledningene ihvertfall. Jeg klarer ikke å lese meg frem til hvilke ledninger som bestemmer hva. Takk for det, men det sier ikke meg så mye dessverre da jeg ikke er god på slike tegninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 9, 2022 Share Skrevet November 9, 2022 Nja, den skal uansett ha pluss og minus. Se litt her på disse videoene, mange gode her: https://www.google.no/search?tbm=vid&sxsrf=ALiCzsaQsWLw0Io_ZLlI1qFlfhRKY5vnyg:1667989406404&q=bmw+7+series+parking+brake+failure&sa=X&ved=2ahUKEwjU5brg8KD7AhUHXvEDHYgUCk0Q8ccDegQIDBAD&biw=1408&bih=652&dpr=2.73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 9, 2022 Forfatter Share Skrevet November 9, 2022 1 minutt siden, Reef89 skrev: Nja, den skal uansett ha pluss og minus. Se litt her på disse videoene, mange gode her: https://www.google.no/search?tbm=vid&sxsrf=ALiCzsaQsWLw0Io_ZLlI1qFlfhRKY5vnyg:1667989406404&q=bmw+7+series+parking+brake+failure&sa=X&ved=2ahUKEwjU5brg8KD7AhUHXvEDHYgUCk0Q8ccDegQIDBAD&biw=1408&bih=652&dpr=2.73 Fant en video på nettet hvor han sier at han måtte inn å fjerne feilene med datamaskin for at den skulle virke igjen. Jeg prøver å montere den sammen igjen og fjerne feilkodene da den skal inn for PKK neste uke. Håper den virker igjen da Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 9, 2022 Share Skrevet November 9, 2022 Ja prøv alt en kan først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet November 30, 2022 Forfatter Share Skrevet November 30, 2022 Den ble i orden igjen med nye wirer og nullstilling av feilkode på verkstedet 😊👍🏻 Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 1, 2022 Share Skrevet Desember 1, 2022 Jeg har også fått gul bremselampe på min, nå i det siste. Ikke fast, men den kommer i ny og ne. Feilkodene husker jeg ikke, men den klaget på motor circuit og relay motor. Kjipe greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimStenseng Skrevet Desember 1, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2022 1 time siden, Otis skrev: Jeg har også fått gul bremselampe på min, nå i det siste. Ikke fast, men den kommer i ny og ne. Feilkodene husker jeg ikke, men den klaget på motor circuit og relay motor. Kjipe greier. Det hørtes litt verre ut. Hva kan det være tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 1, 2022 Share Skrevet Desember 1, 2022 2 timer siden, Otis skrev: Jeg har også fått gul bremselampe på min, nå i det siste. Ikke fast, men den kommer i ny og ne. Feilkodene husker jeg ikke, men den klaget på motor circuit og relay motor. Kjipe greier. Ligger mange videoer med X5. Kabelbrudd, defekt motor, knust tannhjul er vel det som går igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå