brix1 Skrevet November 15, 2022 Share Skrevet November 15, 2022 (endret) Hei Har en BMW X3 F25 med en 3 liter (N57T). Si jeg ligger i 60 km/t og har så vidt litt gass, da er det motorfusk, (bilen nøkker) så fort jeg gir litt mere eller mindre gass så er alt helt normalt. Noen som har gode råd om hva dette kan være? Kan det være gasspedalen, gass spjeld eller luftmengde måler? Endret November 15, 2022 av brix1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 15, 2022 Share Skrevet November 15, 2022 5 minutter siden, brix1 skrev: Hei Har en BMW X3 F25 med en 3 liter (N57T). Si jeg ligger i 60 km/t og har så vidt litt gass, da er det motorfusk, (bilen nøkker) så fort jeg gir litt mere eller mindre gass så er alt helt normalt. Noen som har gode råd om hva dette kan være? Kan det være gasspedalen, gass spjeld eller luftmengde måler? Har noe av det samme med min F01, hos meg kommer det av at kjørestil er adaptiv, dvs at bilen lærer seg hvordan du kjører. Har det da vært mye "daukjøring" en periode så blir den slik. Jeg må da enten ta noen friske akselerasjoner med pedalen i gulvet eller følgende: skru på tenning, hold gasspedal helt i bunn i 30-40 sekunder, slå tenning av igjen, slipp gassen, vent 2 minutt og kjør. Da har du på en måte nullstilt. Jeg tror du lurer bilen til å tro at du har kjørt med gassen i bunn og dermed endres "program" Jeg må gjøre dette jevnlig ved mye kø/by/daukjøring brix1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 15, 2022 Share Skrevet November 15, 2022 Det kan være verdt å sjekke EGR-ventilen også. Hadde lignende problem med vår F36 med B47 motoren, men det var helst med moderat gass i saktekjøring og igangsettelse. F.eks. inn i en rundkjøring og videre. På vår var ventilen tett, og ble byttet på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brix1 Skrevet November 15, 2022 Forfatter Share Skrevet November 15, 2022 Takk, da får jeg prøve dette😊👍 Bilen var på kontroll for ca år siden for å sjekke om det var ny type EGR, veit ikke om dem inspiserte den da🤔 Men jeg kan jo skru den ut, se om den er åpen😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bs94 Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Fant du ut av hva som var feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå