Senior Skrevet November 24, 2022 Skrevet November 24, 2022 BMW x3 2.0d X83 2005 mod Lading kutta,nytt batteri. Hvor er rele, og sikkring plassert.? Gjerne bilde av hvilket rele det er da jeg regner med at releet sitter ved siden av flere , å er det lett å skjekke dette. Tenker at jeg må skjekke dette før jeg tar ut dynamo..er det en feil som går igjen på lade problematikk så tar jeg imot det også..
E.C. Skrevet November 24, 2022 Skrevet November 24, 2022 Sjekk reimdrift aller først, deretter at du har samme spenning ved dynamo som på batteriet (motor av åpenbart). Sjekk så spenning med motor i gang, at det faktisk "ikke lader". Jording og plusskabel som har irret vekk kan være relevant, men som regel vil man slite med å få start som 1. symptom. Denne bilen er trolig "ny nok" til at motorstyringa styrer lading via BSD-protokoll, der kan det være feil, men dynamo skal i så fall lade full pupp hele tiden. Utslitte børster/laderegulator er muligheter der, men alt dette kan kun verifiseres med oscilloskop. Kan også ligge inne noen feilkoder. Senior reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet November 24, 2022 Skrevet November 24, 2022 Som nevnt over. Usikker på hva du skal med sikring og relé, men det finner jo du på sikringkartet i bilen din. Må lete litt selv
Senior Skrevet November 24, 2022 Forfatter Skrevet November 24, 2022 5 minutter siden, Reef89 skrev: Som nevnt over. Usikker på hva du skal med sikring og relé, men det finner jo du på sikringkartet i bilen din. Må lete litt selv Ja..har leita på nett i går å i dag. Har ikke sikringskart eller releoversikt.kun det i hanskerom jeg har skjekket .å tro meg, jeg har sittet i timer å leita 10 minutter siden, E.C. skrev: Sjekk reimdrift aller først, deretter at du har samme spenning ved dynamo som på batteriet (motor av åpenbart). Sjekk så spenning med motor i gang, at det faktisk "ikke lader". Jording og plusskabel som har irret vekk kan være relevant, men som regel vil man slite med å få start som 1. symptom. Denne bilen er trolig "ny nok" til at motorstyringa styrer lading via BSD-protokoll, der kan det være feil, men dynamo skal i så fall lade full pupp hele tiden. Utslitte børster/laderegulator er muligheter der, men alt dette kan kun verifiseres med oscilloskop. Kan også ligge inne noen feilkoder. Takk
Reef89 Skrevet November 24, 2022 Skrevet November 24, 2022 Sikringskart finner du jo her på Google søk https://fuse-box.info/bmw/bmw-x3-e83-2004-2010-fuses-and-relay/amp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå