Gå til innhold

BMW E65/66 - 730d

JoachimStenseng
 Share

Anbefalte innlegg

Var på EU-kontroll i dag. I sommer gikk de over bilen og sa alt som måtte fikses var nye bremser bak. Disse ble byttet i går og jeg reiste for å kontrollere i dag.

Fikk feil på sotede vinduer foran og senkefjører bak. Har hatt bilen siden 2016 og fått den gjennom 3 kontroller tidligere uten disse feilene. Fjærene nektet jeg på var feil så jeg demonterte da jeg kom hjem, og de har original BMW-etikett på med delenummer og alt, så det skal jeg krangle på.

Men jeg trodde bilen var tonet på alle ruter originalt siden det ser så veldig profft ut. Noen som vet noe om dette?

Endret av JoachimStenseng
Manglende info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo ikke hva du har på din bil, uten utstyrkode(r), VIN eller bilder. Er det sidevinduer du fikk påpek på eller frontruta? Det kan for all del være bra sotet og at det er først nå det har blitt plukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Vi vet jo ikke hva du har på din bil, uten utstyrkode(r), VIN eller bilder. Er det sidevinduer du fikk påpek på eller frontruta? Det kan for all del være bra sotet og at det er først nå det har blitt plukket opp.

Lagt til svar i egen kommentar på innlegget(amatør) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ser ikke originale ut, du har heller ikke S761A Individual sunshade glazing (som jeg mener er kun bak B-stolpen), så det tyder egentlig på at dette ikke er noe som er godkjent. Det finnes sikkert "godkjente" sotede vinduer, men om jeg ikke husker feil så måler man uansett hvor mye lys det er som går gjennom, så hvis vinduet ditt er for mørkt så stryker det og da hjelper det neppe å komme med noen papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Disse ser ikke originale ut, du har heller ikke S761A Individual sunshade glazing (som jeg mener er kun bak B-stolpen), så det tyder egentlig på at dette ikke er noe som er godkjent. Det finnes sikkert "godkjente" sotede vinduer, men om jeg ikke husker feil så måler man uansett hvor mye lys det er som går gjennom, så hvis vinduet ditt er for mørkt så stryker det og da hjelper det neppe å komme med noen papirer.

Takk. Da er det nok bare å rive de av. Irriterer mest at bilen strøyk med originale dempere. Blir nytt verksted heretter 👍🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, humpfy skrev:

Skal de ikke kun sjekke feil på en etterkontroll? Er det anledning til å påpeke nye feil?

Jo, på etterkontrollen nå ble bilen godkjent. Det var visst ikke sett på som en EU i sommer, bare en rask sjekk etter feil som måtte utbedres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...