GarasjEspen Skrevet Desember 8, 2022 Share Skrevet Desember 8, 2022 Vi har en fin, liten E87. Den er utstyrt med den lille bensinmotoren på 116 hestekrefter, N45. Den har liksom rakla og skrangla litt siden vi fikk den ( kjempebillig ) men det blir ikke bedre når tempen krabber neddover. Nå er rådene litt dyre, for vi er litt skeptiske til å koste på mange timer i garasjen til å bytte registerkjedet, om motoren likevel "har fått det". På annen side; noen tusenlapper er jo ikke mer enn omregavgiften på en annen bil, så blir den bra er det jo absolutt verdt kronene. Alternativet er å enten kaste hele bilen, eller å bytte maskinisten. Ser at mange putter inn mye rart av litt større motorer, hvor omfattende er det å ta f.eks en 118 eller 120 motor å stable neddi? Disse er kanskje like vanskelige å finne som gode N45 med 116hk de også? Hva skal det koste å sette bort jobben, sammenlignet med motorer som har kjedene bak, er det vel langt mindre jobb å utbedre disse? Er det noen her som tar på seg jobben, eller som har verksteder de vil anbefale som jobber litt billigere enn Billia? Jeg KAN utbedre alt mulig selv, men er egentlig ikke så motivert for å gå løs på det. Har skrudd mye, men aldri BMW, hvor mange timer i verkstedet må man regne på en sånn jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 8, 2022 Share Skrevet Desember 8, 2022 Lønner seg neppe å sette bort uansett hvor, men hvis du har skrudd før og det er lite å tape så hadde jeg prøvd ut noe billig kit ala det her: https://www.ebay.com/itm/125105771285 Selv greier du det sikkert på en helg om du leser deg litt opp/ser på videoer, verksted blir fort noen timer. Tenker da alt fra 5000-15000 kr for arbeid + at et merkeverksted vil ikke sette på uoriginale deler, så det blir flerfoldig ganger dyrere enn det Ebay-settet (finnes sikkert noe av bedre kvalitet på Eurodel/Autodoc, etc). Normalt sett anbefaler ikke jeg sånn type deler og særlig ikke på motor, men når man nærmer seg vrakpant-kategorien (som det høres litt ut her) så vil jeg si at det er bare å prøve ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Desember 8, 2022 Share Skrevet Desember 8, 2022 Alt. til ebay, ex. detta passar sikkert. Bortimot gratis, kjøpe du med noko andre delar og passerar 2400kr er frakta gratis. Handlar du i appen så blir det endå nokre prosent billigare. https://www.autodoc.co.no/febi-bilstein/1886505 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GarasjEspen Skrevet Desember 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2022 (endret) Har noen en GOD write-up på registerbyttejobben? Delene koster jo lite, jeg er bare ikke noe glad i akkurat sånn skruing. Syns rett og slett det er noe svineri å drive fikle med. Alternativt - kan det være et alternativ å bytte hele maskinisten? Har fått en pris på over 17000 for å utbedre registeret, det er selvsagt uaktuelt. Syns bare bilen er litt for bra til å kaste også..... Endret Desember 12, 2022 av GarasjEspen sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå