Datguy Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 (endret) Kjøpte en brukt x5 50i, 2014 modell i september. webasto funket fint de få gangene jeg prøvde den ut via bmw appen bare for å sjekke. da jeg kjøpte den måtte jeg bytte batteri på den fjernstyrte nøkkelen etter kort tid da det kun var èn strek igjen, da kunne jeg se og endre temp/tid osv. men aldri startet webastoen via denne nøkkelen. Men etter jeg byttet batteri så blinker den først ett signal merke, så en skiftenøkkel og ingenting annet lenger. hadde den inne idag for å søke etter feilmeldinger, men det kom ingen feilkode i det hele tatt. Fra appen står det at det blir utført når jeg prøver, men det skjer absolutt nada. Alt annet på appen som å tute, låse, lys fungerer helt fint. Er det noen som har noen ide? Synes det er merkelig med ingen feilkode idag og at den sender utført via appen. Som det bare må resettes eller noe? eller er oddsen at hele systemet må ut for å teste absolutt alt som er av deler? Utrolig kjedelig nå som det faktisk endelig er bruk for den 😄 Endret Desember 12, 2022 av Datguy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Starter den med timer fra bil? Hvor hadde du den for å lese ut feilmeldinger? Det er vel også krav til en viss mengde liter på tanken og ok batterispenning for å starte, men med en skiftenøkkel på fjernkontrollen tyder det på noe annet, samtidig som at det bør være mulig å fiske ut noe feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datguy Skrevet Desember 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2022 Nei, starter dessverre ikke da heller, glemte å nevne det. prøvd med både halv og full tank, kan jo være noe med batteriet som du nevner, begynner jo å bli noen år på bilen. hadde den inne hos ett privat verksted som er spesialisert seg på bmw, så ikke hos et merkeverksted. bare synes det er litt snodig det virket uten problemer frem til jeg byttet batterier på nøkkelen og ingen feilmeldinger. Men siden den heller ikke starter med timer fra via bilen, så er det vel kanskje noe annet som er galt. Kan jo være mye, tenkte bare å høre om kanskje noen hadde noen ideer annet enn å ta ut hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Sirkulasjonspumpe som slutter å gå er jo et typisk problem for 70-80% av de som har Webasto-trøbbel. På din bil får du vel tak i den fra motorrommet, sitter på førersiden. Mener at Webasto har eget software for å sjekke feilkoder og for feilsøk, så jeg hadde kanskje undersøkt der aller først. Ikke sikkert at verkstedet du var på hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Webato låst da.? Ellers ligger det masse info. om dette i den egne webasto tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datguy Skrevet Desember 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2022 Mulig, det kan vel være hva som helst da. Tenkte bare å høre hvis det kanskje er noen med samme erfaring i forhold til at det ikke kom en feilkode i det hele tatt. Han koblet til noen ledninger ved førersetet, så tror vel dette var riktig feilsøking. i tillegg til det med nøkkelen og appen i forhold til at alt egentlig virket veldig bra frem til den ikke hadde mere batteri, men det er vel bare tilfeldig. Beklager, fant ikke den tråden. men da kan evt admin flytte eller fjerne innlegget, da det kanskje mer eller mindre bare blir en del synsing. 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Disse har jo noen verksteder: https://hastadklev.no/product-category/bilvarme/ Så om du bor ved siden av Trondheim så er det kanskje et bra alternativ å dra til et Webasto-spesifikt verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå