Gå til innhold

f10 535d noe gale med straight pipe

heartbeaT
 Share

Anbefalte innlegg

bilen har downpipe, jeg installerte straight pipe for et par uker siden og merket noe merkelig med lyden. Til vanlig så hørrer du ikke noe som helst lyd fra straight pipen når du kjører, med mindre du gasser på, men i veldig noen tilfeller så er det noe som skjer sånn at bilen plutselig begynner å lage veldig høy og grom lyd, akk. som straight pipe skal være. du kan høre hver eneste gear change osv. Jeg ønsker at bilen skal alltid lage mye lyd og at jeg skal kunne hørre det selv når jeg kjører.

Min gamle e60 525d bråkte mer med straight pipe enn f10en.. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at lyden inntreffer i ny og ne, så høres det ut som om utfører en DPF regen. Merker du noe annet som høyere forbruk, litt annen respons fra motor eller høy varme fra eksos når dette skjer? Det vil isåfall tyde på at en regenerering er aktiv. 

Usikker på hvor følsomme disse bilene er ved fjerning av DPF og hvorvidt man får motorlampe som følge av det om det ikke kodes vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe spessielt med forbruket, eneste jeg har lagt merke til er at bilen blir mer følsom da dette skjer, med tanke på gass pedalen da. Den går opp i fart med en gang jeg gasser litt, til vanlig så er det litt responstid mellom da jeg trykker inn gassen og da bilen faktisk begynne å gå opp i fart. 

Dette skjer veldig random, jeg kjørte hver dag i 1 uke, og plutselig så kom den lyden.

Jeg skal høre med folk og se om jeg kan få sjekke om DPF'en har blitt kodet vekk, det gir mening hvis den ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...