gtv-520d Skrevet Januar 12, 2023 Share Skrevet Januar 12, 2023 Jeg har en 520d pre lci (2006 modell) som jeg vil montere ekstralys på. Det meste er på plass, strømforsyning til lysene med sikring, jeg har trukket kabel inn i kupeen og montert bryter til styrestrøm. Men jeg har ikke funnet noen god plass å hente styrestrømmen fra. Tanken var å hente styrestrøm fra langlyset, men det er jammen ikke så enkelt å finne ut hva som er enkleste måten å gjøre dette på. Er det noen der ute som har gode tips de vil dele med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 12, 2023 Share Skrevet Januar 12, 2023 Signalet henter du bare fra langlysspjeldet med en strøm tyv fra bak lykta, altså kontakten. PIN 5 blå ledning (mener jeg og huske) Ellers kan du jo bare måle deg fram dit med multimeter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtv-520d Skrevet Januar 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2023 Strålende! Altså rett og slett en strømtyv på kabelen et lite stykke før kontakten til lykta slik jeg forstår det. Takk for tipset. Er det mulig å løsne kontakten uten å først å skru løs hele lykta? Jeg tenker at jeg må løsne kontakten for å sjekke at jeg kopler meg på riktig kabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 12, 2023 Share Skrevet Januar 12, 2023 Det er kun 4 skruer for å løsne lykta, da kan du dytte den litt fram og koble fra kontakten. Det er 3 typer lykter (halogen, xenon og adaptiv xenon), så de er alle litt ulike fysisk på baksiden, noe som i kombinasjon med forskjellige håndstørrelser på folk kan påvirke om det er mulig eller ikke å få ut pluggen med lykta på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 12, 2023 Share Skrevet Januar 12, 2023 ^ Du må nesten bare se hva som er enklest for deg, det finnes veldig mange måter og gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå