Gå til innhold

2011 316d E91, Quaife differensialbrems og TRF steg 2


Anbefalte innlegg

2011 316d E91, Quaife differensialbrems og TRF steg 2

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285661556

 

Entusiasteid E91 med Quaife differensialbrems.

Produsert 07/2011.

316d, ca 180000km. Full M-sport. Ikke navigasjon, ikke takluke. Bi-xenon. Parkeringssensorer bak. Tilhengerfeste. Manuellgear. Voksenkjørt.

 

Quaife differensialinnmat. I praksis en differensialbrems som gir langt bedre fremkommelighet og "driv", selvsagt spesielt når det er glatt. Ingen ulemper, kan kjøre sirkel med maks rattutslag på tørr asfalt uten å merke den. Beste oppgraderingen jeg har gjort på en bil noen gang. Fantastisk forbedring på vinterføre. Nydelig å i praksis aldri spinne på ett hjul. Tross differensialen har bilen aldri vært herjet med på asfalt, jeg er 37 år...

 

Norsksolgt bil. Solgt ny fra Brages i Ålesund. Når den kom til Norge fikk den understellsbehandling ved import. Jeg kjøpte den i 2015, med 74000km på telleren. Umiddelbart etter kjøp utførte jeg følgende:

-Montert tilhengerfeste.

-Montert Quaife differensialinnmat

-Full Mercasolbehandling (understellsbehandling).

Alt har fungerer bra, og bilen har nå gått ca 180000km. Mye langkjøring i mitt eie.

Siden jeg kjøpte den har jeg skiftet olje årlig med ca 15000km intervall.

 

Bilen er begynt på bli noen år, og selges som den er uten noen form for garanti. For å ha ryggen helt fri: selges som delebil/reparasjonsobjekt.

 

Dekk og felg, følgende følger med:

-4 stk. GS Retro (BBS RS kopi) 8x17 ET20, halvslitte sommerdekk 235/45-17.

-2 stk. originale BMW style 194m M-sport bakfelger. 8,5x17 ET37, nesten utslitte sommerdekk (ene plugget).

-2 stk. originale BMW style 194m M-sport framfelger. 8x17 ET34, nesten ubrukte sommerdekk (men mulig gamle?)

-2 stk. originale BMW style 194m M-sport framfelger. 8x17 ET34, utslitte sommerdekk.

(Det er altså et komplett sett med originale M-sport felger pluss to ekstra framfelger).

-4 stk. Rial Salerno 7x16 ET30, felger uten dekk. Fine å bruke til vinterfelger.

 

 

Kjente feil:

-Periodisk ABS-lampe, mulig en hjulføler bak?

-Vibrasjon i bremser foran, nye skiver og klosser følger med.

-Noe frieksos.

 

Jeg har kjøpt ny bil. Bilen er avregistrert i påvente av salg. Bilen er vasket og klar for visning. For seriøst interesserte kan jeg registrere den for prøvekjøring. Bilen skal selges, men jeg har ikke hastverk. Usikker på hva som er riktig pris på denne. Ser an bud og interesse. Dersom det er laber interesse kommer jeg til å utbedre feilene og sette en høyere pris.

 

001.JPG

002.JPG

014.JPG

015.JPG

020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...