Gå til innhold

Kode ny TMS på F11 '12

BrilleBjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Hoy,

Noen som kan fortelle med sikkerhet hvordan ny TMS skal/kan kodes inn på pre-lci f11? Med xenon, uten adaptive. 

Fikk dugg i venstre lykt, kjøpte ny Hella, byttet over "innmat", fremdeles ikke lys i halo's, blink eller sidemarkeingslys. Byttet så TMS over fra høyre lykt, nå funker venstre lykt, men høyre har ingen halo's, blink eller sidemarkeringslys. Kom da til konklusjon at TMS, har hatt seg ett lengre vannbad, og er moden for utskifting. Har bestilt og mottatt ny AIC TMS modul, men denne må antagelig kodes inn? 

Er det også sånn at den jeg byttet fra høyre til venstre helst bør tilbake til høyre lykt? Eller spiller det ingen rolle så lenge min ikke har adaptive headlights? 

Setter stor pris på en grei redegjørelse på fremgangsmåte her. 

Har ikke satt i den nye modulen enda, men tviler vel det fungerer rett ut av boksen?

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bruke ISTA ja, så installerer den modulen av seg selv.
Du vil få "gul boks" på LHML eller LHMR (light headlight modul v. h.) så trykke på den gule boksen det gjelder og for da beskjed om at modulen ikke er kodet og derfra blir du guidet i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,

Da satser jeg på å få satt opp ISTA til enet-tilkobling, og prøver derfra. 

Ang. sidebytte av tms, jeg bør kanskje bytte tilbake den som originalt sto på høyre side? Iom at den sannsynlig allerede er programmert for høyre, eller spiller det ingen rolle så lenge jeg ikke har AHL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
2 timer siden, BrilleBjørn skrev:

Bare for å konkludere her; på min '12 så ttengte jeg ikke programmere noe. Funket med en gang jeg byttet, ingen feilkode lagret lengre. 

Ja det er vel bare ved AHL en må det. Ser jo nå etterpå at du ikke hadde det :P  men flott at det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...