jensky18 Skrevet Februar 5, 2023 Share Skrevet Februar 5, 2023 Hei dere! Sliter med min BMW 730D x-drive 2012mod. Dette har egentlig skjedd over lengre tid, men nå har varmeapparatet slått seg helt vrang. Når jeg starter bilen blåser klima som vanlig i 10-15 sekunder før det dør helt ut og ikke reagerer på noe. Ingen varme eller luft. Så etter 5-6 minutter fungerer det som normalt i kanskje 20sekunder (blåser også varmluft da) før det dør helt ut igjen. Så den produserer varmluft, men fungerer bare i 20sek hver 5'e til 10'ende minutt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 5, 2023 Share Skrevet Februar 5, 2023 Lese feilkoder først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Februar 5, 2023 Share Skrevet Februar 5, 2023 (endret) Som Otis skriver så er det og lese ut feilkoder. Men ut fra beskrivelse så er det nær liggende og tenke utslitte børster i viftemotoren. Jeg fikk opp feilkode 801207 på f11 når viften var toast. Men har vært tilfeller med dårlig kontakt fra motstand til vifte også. Endret Februar 5, 2023 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensky18 Skrevet Juni 29, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2023 På 5.2.2023 den 21.05, Sand1 skrev: Som Otis skriver så er det og lese ut feilkoder. Men ut fra beskrivelse så er det nær liggende og tenke utslitte børster i viftemotoren. Jeg fikk opp feilkode 801207 på f11 når viften var toast. Men har vært tilfeller med dårlig kontakt fra motstand til vifte også. En stund siden, men bare for å følge opp.. du hadde helt rett. Tok ut denne gamle motoren og satt strøm på den, ga den et lite kakk og den roterte som bare f... Byttet motor og alt er i skjønneste orden 😎 Sand1 og TurboJens reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå