Jakey Skrevet Februar 24, 2023 Share Skrevet Februar 24, 2023 I min preface E38 skal jeg bytte fra vanlig ratt til M-tech. Så er jeg noe nervøs for airbag. Aldri byttet ratt med airbag. Og lurte på om noen kunne fortelle fremgangsmåte? Batteri må kobles bort, men andre ting ved demontering/montering? Kan du f.eks sette ledninger feil? Er det noe du må passe på så du ikke skader/utløser airbag? Mvh. Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 24, 2023 Share Skrevet Februar 24, 2023 Koble fra batteriet og vent i 10 minutter. For framgangsmåte ligger det mye på Youtube. Jakey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Februar 24, 2023 Share Skrevet Februar 24, 2023 Nå er ikke jeg veldig kjent med E38 modeller, men er det single stage ratt så er det viktig å koble fra sleperingen under rattstammen før du tar av rattet. Fort gjort å ødelegge den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Februar 24, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2023 Det er single stage ja. Vet ikke hva en slepering er eller hvordan det ser ut 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Mars 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2023 Fikk en til og bytte ratt. Har fått mange nye feilkoder. Ingen knapper virker, er heller ikke lys i de. Noen som har tips? 😊 feilkoder: 02 brannkrets, kollisjonspute til føreren 87 karosseribuss (K-Buss) 01 Signallinje for dataavbrudd til MFL 04 Terminal R Slettet alle feilkoder, og airbag lyset forsvant, men ikke sjekket de andre feilkodene etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Mars 10, 2023 Share Skrevet Mars 10, 2023 (endret) Sjekk om kontakten i rattstammen sitter som den skal. Eller om det er noen bøyde pins der. Det er to kontakter, gul med 2 ledninger er for airbag. Den med 5 er for horn/multifunksjon/cruise control. Når jeg ettermonterte multifunksjonsratt på min e39 så var det null liv pga ingen kontakt for strømmen. Jeg fant dog feilen i høyre panel med knappene på rattet. Har du satt multifunksjonsratt i en bil som kom uten så må du finne fram litt ledninger og verktøy. Endret Mars 10, 2023 av Vegard_ Jakey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakey Skrevet Mars 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2023 Takk, får høre med han karen som satt det i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå